Karpal Tünel Sendromu ve Fizik Tedavisi

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Karpal Tünel Sendromu parmakları ve el bileğindeki kasları çalıştıran ve el bölgesinin duyusunu alan sinirin el bileği bölgesinde yer alan karpal tünel olarak adlandırılan anatomik yapı içerisinden geçerken sıkışması sonucu meydana gelen olaydır. Çok sık görülen sinir sıkışmalarından bir tanesi olup, bu sinir sıkıştığı zaman ellerde uyuşma, karıncalanma, ağrı, kuvvetsizlik ve becerilerde azalma meydana gelir.

Yapılan araştırmalar bu hastalığın kadınlarda erkeklere oranla 3 kat daha fazla görüldüğünü ortaya koymuştur. Genellikle karpal tünel olarak adlandırılan bölgeden geçen aksların uzantıları olan tendonların aşırı çalışmasından dolayı tendon kılıflarının şişmesi ile bu kanal daralır ve böylelikle siniri sıkıştırmış olur.

Karpal Tünel Sendromu’nun fizik tedavi ve cerrahi tedavisi mümkündür. Cerrahi tedaviler genellikle iyi sonuç vermesine rağmen öncelikle fizik tedavi seçenekleri değerlendirilmelidir.

Karpal Tünel Sendromu Fizik Tedavisinde Neler Yapılır?

Öncelikle el bileğinin aşırı kullanımını ve zorlanmasını önlemek için istirahat önerilir ve hastaya el bileği ateli verilir. Ayrıca hastaya iş ve aktivite sırasında el bileğinin ergonomik olarak nasıl kullanılacağı fizyoterapistler tarafından bilgilendirilir. Bu önlemlerin yetersiz olması durumunda fizik tedaviye başlanır ve fizik tedavide tendon ve sinir kaydırma egzersizleri, ön kola germe egzersizleri, manuel terapi, el bileği mobilizasyonları, TENS, ultrason, lazer tedavisi gibi elektroterapi yöntemleri ve sıcak uygulamalar yer alır.