Osteopati

Osteopati eklem, kas ve omurgayı içeren kas ve iskelet sistemindeki rahatsızlıkların teşhis ve tedavisi ve vücuttaki tüm sistemleri dikkate alan bütüncül bir tedavi yöntemidir

Osteopati

Osteopati ilk kez 1874 yılında Amerikalı bir doktor olan Andrew Taylor Still tarafından doğal terapi yöntemi olarak geliştirilmiş, tüm dolaşım sisteminin ve biomekanizmanın, özellikle omurga ve hareket sisteminin doğru düzenlenmesini sağlamak amacı ile uygulanmaya başlanmış bir yöntemdir. Günümüzde 5 yıllık kapsamlı bir eğitimle Osteopat ünvanı alan fizyoterapist ve doktorlar  tarafından uygulanabilmektedir.  Osteopati eklemler, kaslar ve omurgayı içeren kas ve iskelet sistemindeki rahatsızlıkların teşhis ve tedavisi ile birlikte vücuttaki tüm sistemleri dikkate alarak bütüncül bir tedavi sunar. Amacı vücuttaki tüm sistemlerin, özellikle sinir, dolaşım ve lenf sisteminin olumlu etkileşmesini sağlayarak vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmasını açığa çıkarmaktır. Osteopat, hastayı muayene eder, sorunun neden kaynaklandığını bulur, osteopatik disfonksiyonun tanımını yapar, sorunların önceliğini belirledikten sonra uygulamayı gerçekleştirir. Osteopati, bir iyileştirme sanatıdır. Biomekanik prensipler üzerine kurulu teknikler ve elle uygulanan bu tedavi yöntemi sadece kas ve kemik sorunlarında değil, vücudun diğer işlevsel düzensizliklerinde de uygulanır. Osteopati, ağrıyı azaltmak, eklem hareketliliğini ve genel esnekliği artırmak amacıyla kas, tendon, bağ ve kapsül gibi dokular üzerinde etkili olmaktadır. Osteopatik tedavi yaklaşımında genellikle  dokulardaki hareket kısıtlılıklarının giderilmesi, dolaşımın düzenlenmesi ve sıvı akışı yönündeki engellerin ortadan kaldırılması amaçlanır. Osteopati, en az ağrı ile vücuda yardım ederek stresi azaltır ve daha geniş hareket kabiliyeti sağlayarak vücudun kendini iyileştirmesini sağlar. Osteopatlar yumuşak dokunun esnetilmesi, derin dokunma hissi ve basıncı, mobilizasyon, eklem manipülasyonları gibi çok geniş hassas el teknikleri kullanırlar. Bir osteopatın elleri detaylı anatomik bilgisi ve farklılaşmış özel pratik eğitimi sayesinde vücutta en ufak hareketleri hissedebilme, yorumlama ve tedavi edebilme yeteneğine sahiptir.

Osteopatinin kullanıldığı hastalıklar :

-Bel, boyun, sırt ağrılarında ve fıtıkları

-Migren ve gerilim tipi baş ağrıları

-Skolyoz, kifoz gibi postür bozuklukları

-Ameliyat sonrası ağrı ve yapışıklıkların giderilmesi

-Stres ve sinirsel gerginlikler, kronik yorgunluk ve uyku bozuklukları,

-Dolaşım bozuklukları

-Yürüme, denge ve koordinasyon bozuklukları

-Eklem sertliği, kireçlenmeleri, eklem blokajları, omurga ve costa blokajları

-Kabızlık, ishal, idrar kaçırma, hazımsızlık, gaz, karın ağrısı, spastik kolon

-Bebeklerde yutkunma, kusma, kafa şekil bozuklukları