Kuru İğneleme

Bel fıtığı, boyun fıtığı, sırt ağrıları, fibromyalji, myofasyal ağrı sendromu, kas ağrıları gibi problemlerde en etkili ve hızlı tedavi yöntemlerinden biridir

Kuru İğneleme

Kuru iğneleme tedavisi, herhangi bir ilaç olmaksızın iğne ile sadece kas ve yumuşak dokuların uyarılması esasına dayanan bir tedavi yöntemidir. Teknik olarak akapunktura benzer fakat kuru iğnelemede enjeksiyon yerleri akapunktur noktaları değil; ağrılı, hassas, palpe edilebilen tetik noktalardır. Özellikle fibromiyalji, akut kas spazmları ve tetik nokta tedavisinde en iyi seçeneklerden biridir. Tetik nokta hastalığı veya myofasyal ağrı sendromunun en önemli özelliği kas dokusunda oluşan sertliklerdir. Bu sertliklerin nedeni dokunun zorlanması, aşırı stres, masa başı çalışanlarında olduğu gibi hafif ama uzun süreli gerginlik, boyun ve bel fıtıklarının sinir baskısı yapması gibi nedenlerden dolayı, etkilenen kasın ince liflerinin hasar görmesi, sonrasında da kas içerisinde kalsiyumdan zengin bir dokunun oluşmasıdır. Tetik noktanın içine iğne batırıldığında öncelikle hafif bir kanlanma artışı olur, kanlanmanın artması bölgedeki kalsiyumdan zengin dokunun temizlenmesine ve oksijenlenmesinin artmasına neden olarak iyileşmeyi başlatır. Tetik noktaya uygun kuru iğneleme lokal seğirme cevabı oluşturur. Seğirme (twinch) cevabını ortaya çıkaran bir uygulama daha iyi analjezik sonuç verir. İntramüsküler stimülasyon adı verilen teknikte etkilenen kas yanında o kası uyaran sinirin köken aldığı seviyedeki paraspinal kaslara da uygulama yapılır.

Kuru iğnelemenin kullanıldığı durumlar;

-Myofasyal Ağrı Sendromu

-Baş ağrısı, boyun ağrısı, sırt ağrısı ve fibrözitler

-Bel fıtığı, boyun fıtığı

-Eklem problemleri