Kinesiotape

Kinesio tape deriyi, dolaşım sistemini, fasyayı ve kasları etkileyerek ağrı ve ödemi azaltan bir tedavi yöntemidir.

Kinesiotape

Kinezyolojik bantlama, kinezyolojiden beslenen, vücudun doğal iyileşme süreci üzerine kurulmuş bir tedavi yöntemidir. Dolaşım ve sinir sistemini aktive ederek iyileşmeyi hızlandırır. Kinesiotape deriyi, dolaşım sistemini, eklemleri, kasları ve fasyayı etkiler. Yüksek kalitede, esnek ve ince pamuklu bir maddeden imal edilen bu özel bantlar ciltte alerji ve tahrişe neden olmaz, eklem hareketlerine izin verir ve suya dayanıklı olması sayesinde duşta rahatlıkla kullanılabilir. Bandın ortalama kullanım süresi 3 gündür.

-Kan ve lenfatik akışı düzenleyerek, dokuları rahatlatır, ödemi azaltır, inflamasyonu azaltır.

-Analjezik sistemi aktive eder.

-Kas tonusunu ve fasyayı rahatlatır, eklem problemlerini azaltır.

-Proprioseptif uyarı sağlayarak yapılara destek olur.

-Kaslara ve eklemlere destek olarak stabiliteyi artırır.

-Müsabaka öncesinde sporculara uygulanarak yorgun kasların sakatlanma riskini düşürür.

Bantlama Ağrıyı Nasıl Etkiler?

-Etkilenen ve ağrıya sebep olan dokudaki yükü alarak

-Proprioseptif uyarıyla ve breysleme etkisiyle korumaya alarak

-Pozisyon hatasına bağlı ağrı oluşan eklemleri tekrar pozisyonlayarak

-Kasların boyunu ve liflerin çekme açısını değiştirerek

-Deride meydana getirdiği kıvrımlarla, nosiseptörler üzerindeki basıncı azaltarak, ağrıyı azaltmaktadır.

Kinesiotape (Bantlama) Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Kinesiotape, başlıca şu hastalık ve durumlarda kullanılır; Pediatrik hastalıklar, karpal tünel sendromu, tenisçi dirseği, golfçü dirseği, ligaman yaralanmaları, tendinitler, bel fıtığı, akut bel tutulması, boyun fıtığı, düşük ayak, düşük el, rotator cuff sendromu, impingement (sıkışma) sendromu, omuz subluksasyonu, topuk dikeni, akut eklem burkulmaları, patella pozisyonlanması