Evde Fizik Tedavi

Herhangi bir nedenle yatağa bağımlı hale gelen hastaların evlerine giderek onlara fizik tedavi hizmetleri verilmesi işlemi evde fizik tedavi olarak bilinmektedir.

Hastaların ayakta durabilme, yürüyebilme veya merdiven inip çıkabilme gibi yetileri kaybolduğu zaman sağlık kuruluşlarına ulaştırılması oldukça güç hale gelmektedir. Sağlık kuruluşuna gitmek hasta ve hasta yakınları için zahmetli ve maliyetli olduğu için, ayrıca hasta başına düşen uzman fizyoterapist sayısı kısıtlı olduğu için ortaya evde fizik tedavi kavramı çıkmıştır. Bu hizmetler sayesinde hastalar ve hasta yakınları büyük bir zahmetten kurtulmakta; zaman, enerji ve ekstra para kaybını ortadan kaldırmaktadır.

Evde fizik tedavi imkanlarının artması sayesinde tedaviler daha büyük oranda cevap vermeye başlamıştır. Çünkü evde fizik tedavi olumsuz koşulları en aza indirdiği gibi hastanın psikolojisine de olumlu katkıda bulunmaktadır. Hastane ortamında kalabalık kişilerin arasında kendilerini mutsuz ve kötü hisseden hastaların bu psikolojileri iyileşme süreçlerini olumsuz etkilemektedir. Evde tedavi sayesinde hasta kalabalığın içinde hissettiği huzursuzluğu hissetmez, bu sayede yakınları ve kendisi için daha olumlu bir yaklaşım sergileyebilmektedir.

Evde fizik tedavi sayesinde tedavi ve rehabilitasyon evde, aile ortamında verilmesi sağlanmaktadır. Hastaneye başvurma sıklığı azaltılan hastalara ve aile bireylerine aynı zamanda sosyal ve psikolojik destek de verilir. Böylece hem fiziksel hem de psikolojik destek bir bütün olarak verilmiş olur.

Hasta ve hasta yakınlarının Umut Fizik Tedavi’ye başvurmasıyla evde sağlık hizmetleri talebinde bulunma süreci başlar. Bu başvurunun ardından ekibimiz hastaları evde ziyaret ederek fiziksel değerlendirmede bulunurlar. Yapılan değerlendirmenin ardından hastanın evde fizik tedavi görmesi kararına varılırsa hasta ve yakınlarına hizmetin içeriği ile ilgili bilgilendirme yapılır. Hastanın bakımı konusunda ayrıntılı bir eğitim ve danışmanlık hizmeti verilir.

Evde fizik tedavi uzman kişiler tarafından verilmelidir. Fizyoterapistlerimiz hastalarla geçirdiği süre içinde uzman bir tedavi sunmakla birlikte onlara psikolojik destek de vermektedir. Lisanslı fizyoterapistlerimiz deneyimli ve işlerinde uzmandır.

Evde Fizik Tedavinin Avantajları Nelerdir?

Evde fizik tedavi pek çok avantaja sahiptir. Evde birebir uygulanan özel rehabilitasyon ve fizik tedavi hizmetlerinin çok daha iyi sonuçlar verdiği görülmüştür.

Bunun pek çok nedeni vardır; öncelikli olarak evde fizik tedavi hizmetleri hasta ve hasta yakınlarına büyük bir rahatlık sağlamaktadır. Hasta sürekli olarak hastaneye gidip gelmediği için yaşadığı zahmetli sürecin ortadan kalkmasıyla büyük bir mutluluk duymaktadır. Hasta kadar hasta yakınları da bu hizmetten büyük bir memnuniyet duymaktadırlar.

Bunun yanı sıra hastanın psikolojik açıdan da çok olumlu hisler yaşamasını sağlayan evde fizik tedavi hastanın hastane ortamında karşılaşabileceği olumsuzlukları ortadan kaldırmaktadır. Örneğin hasta sağlık kuruluşuna gittiği zaman tedavi sırasını beklerken durumu kendisinden daha kötü hastaları görerek ümitsizliğe kapılabilir, veya kendisine yöneltilen bakış ve sorulardan rahatsızlık duyarak bunalıma girebilir. Evde fizik tedavi bu olumsuzlukları ortadan kaldırdığı için hastanın psikolojik açıdan çok daha pozitif tepkiler vermesini sağlar.

Tedavinin evde, aile bireyleri ile birlikte verilmesi sağlandığı için bütün aileye tedavinin önemi daha net bir şekilde gösterilmekte ve hastanın evdeki mevcut koşullarının olumsuz olanları olumluya çevrilmektedir. Fizyoterapistler hasta yakınlarına tedavi dışındaki saatlerde ne yapılması gerektiğini çok daha açık bir şekilde gösterdikleri için tedavinin cevap verme olasılığı da bununla birlikte artmaktadır.

Evde Fizik Tedavi Ücretleri Nasıldır?

Seans ücretleri hastanın durumuna ve tedavinin şekline göre değişiklik göstermektedir. İlk olarak bir değerlendirme muayenesi yapılır ve yapılacak olan çalışmalar, tedavinin ilerleme şekli değerlendirilir ve hasta ile hasta yakınlarına bilgi verilir. Bu nedenle evde fizik tedavi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için uzmanlarımız tarafından bir değerlendirme muayenesi talep etmenizi öneririz.

Evde Fizik Tedavide Kullanılan Cihazlar Nelerdir?

Evde fizik tedavi yapılması için gerekli olan bazı cihazlar vardır; bu cihazlar fizik tedavinin çok daha iyi sonuçlar vermesini sağlar, hastanın fizik tedavi esnasında ve dışında egzersizler yapabilmesini sağlar. Tedavinin etkisini arttıran evde fizik tedavide kullanılan cihazlar başlıca şunlardır:

ü  Kas Stimülasyon Cihazları

ü  Egzersiz Lastiği (Theraband)

ü  Ayak Ağırlıkları

ü  Tens Elektrodu

ü  Walker

ü  Ağrı bandı (Kinesiotape)

ü  Fizik tedavi El Egzersiz Aletleri

ü  Egzersiz Topu

ü  Bobath Topu (Pilates Topu)

ü  Denge Tahtası

Evde Fizik Tedavi Hizmetini Nerelerde Veriyoruz?

Evde fizik tedavi hizmetlerimizi sizin olduğunuz her yerde veriyoruz. Sizlerin ve yakınlarınızın rahatlığı, konforu ve tedavisi için İstanbul’un bütün ilçelerine hizmet vermekteyiz. Tedavi hizmetlerimizi son derece profesyonel yapmaktayız ve hizmet ağımız son derece geniştir. Hasta ve hasta yakınları en çok evde fizik tedavi hangi ilçelere verilir diye sormaktadır. Evde sağlık hizmetlerinde deneyimli fizyoterapistler ile hastaları buluşturmayı hedeflediğimiz için İstanbul’un tüm ilçelerinde evde fizik tedavi hizmeti vermekteyiz.

Evde Fizik Tedavi Hangi Hastalara Yapılır?

Evde fizik tedavi herhangi bir kaza, nörolojik bir rahatsızlık gibi bir nedenden dolayı yatağa bağımlı hale gelmiş, fiziksel etkinliklerini yerine getiremeyen hastalara verilen bir hizmettir. Evde fizik tedaviye ihtiyaç duyan pek çok hasta vardır. Örneğin bir trafik kazası veya iş kazası sonucu yatağa bağımlı hale gelen ve ayakta durma, yürüme, el ve kollarını, bacaklarını kullanabilme yetisini kaybeden hastaların kaslarını eski haline getirebilmek için fiziki etkinlik, egzersiz gibi tedavileri içeren tedaviler uygulamaktayız.

Benzer şekilde nörolojik rahatsızlıklar geçirmiş olan ve bu rahatsızlıklar neticesinde felç ya da güç kaybı yaşamış olan hastalara da kaybedilen yetilerini tekrar kazandırmak için tedavi uygulanmaktadır.

Uzun yıllar yatağa bağımlı olan hastalarda yatak yaraları, bunalım stres gibi sıkıntılar ortaya çıktığı için profesyonel bir tedavi gerekmektedir. Ayrıca ilerleyen tıp teknolojisi ve yeni yaklaşımlar sayesinde iyileşmesi imkansız veya zor görülen hastalıklar için de ümit doğmuştur. Tıp biliminde en çok yeniliğin gerçekleştiği alanlardan birisi olan fizik tedavi, yıllardır yatağa bağımlı olan pek çok hastaya da bir umut olmuştur.

Yatağa bağımlı hastalıkların ortada kaldırılmasını veya hastalıklarda ilerlemeler kaydedilmesini sağlayan fizik tedavi hizmetleri son zamanlarda profesyonel ve deneyimli fizyoterapistler tarafından hastanın ev ortamında verilmektedir. Bu konfor ve ilerleyen tedavi yöntemleri sayesinde pek çok hastanın durumunda olumlu gelişmeler yaşanmaktadır. Yürüyemez veya hareket edemez denen hastalar evde fizik tedavi hizmetleri sayesinde fiziki etkinler yapabilmeye başlamakta ve her tedavide biraz daha ilerleme kaydetmektedir.

Eğer siz de yatağa bağımlı bir hastaysanız veya böyle bir hastanın yakınıysanız evde fizik tedavi hizmetlerine başvurarak son derece konforlu ve uzman bir tedaviye ulaşabilirsiniz. Unutmayın, hastalıklar değil ancak tedaviler seçilebilir! Fizyoterapide Her Zaman Bir Umut Vardır.. Bize ulaşarak size uygun olan tedavi hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.