Yatağa Bağımlı Hastalarda Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-14 06:53. Okunma 2489.

Yatalak Hastaların Umudu Fizik Tedavide

Günümüzde birçok kişi gerek çeşitli kazalar nedeniyle gerekse yaşam süresinin çok fazla uzaması nedeniyle yatalak hale gelebilmektedir. Kaza sonucu gerçekleşen olaylarda felç, ampütasyon gibi sebepler kişiyi hareketsiz bırakabilmektedir. Yaşam süresinin çok fazla uzaması sonucunda da yaşlanan bireyler alzheimer, demans, kalça kırığı gibi kendilerini hayattan koparıp yatağa bağımlı hale getiren hastalıkların pençesinde kıvranmaktadır. Yatağa düşme nedeni hangisi olursa olsun, fizik tedavi yatalak hasta için büyük bir umuttur.

Uzmanlar tarafından uygulanan fizik tedavi yatalak hastanın yaşam kalitesini arttırıcı yönde etki eder. Yatalak hastaların en büyük problemi, hep aynı bölgelerin yatağa temas etmesi sonucu oluşan bası yaralarıdır. Sürekli sürtünen cilt üzerinde bir süre sonra iltihaplı yaralar oluşmaya başlar ve bu yaralar kapanmaz. Hasta yaşam kalitesi bu yaralar sonucunda düşmekte, hatta ölüme giden vakalarla karşılaşılmaktadır.

Fizik tedavi yatalak hasta vücudunda düzenli uygulandığında mucizevi sonuçlar ortaya koyar. Fizik tedavi uzmanlarından alınacak destek, bakımdan sorumlu olan kişilerin basit fizik tedavi hareketlerine yönelik eğitim alması gibi çözümlerle hastaların yaşamları çok daha kolay bir hal alacaktır. Huzurlu olan, bası yarası olmayan yatalak hasta, nispeten daha kolay bakılabilen bir hastadır. Hastanın kolay olup olmaması özellikle yanında olup her daim onun bakımıyla ilgilenen ailesi ve yakınları için de hayati önem taşımaktadır. Fizik tedavi seçenekleri konusunda fizyoterapistinize danışınız.

Yatalak hasta fizik tedavi felç fizik tedavi kalça kırığı fizik tedavi