Suda Fizik Tedavi Aquaterapi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-08 08:42. Okunma 2555.

Fizik tedavi; eklem kireçlenmeleri, eklem romatizmaları, skolyoz, omurga eğrilikleri, bel ve boyun fıtıkları, kas tutulmaları ve bazı ortopedik rahatsızlıklarda kullanılan bir tedavi yöntemidir. Sıcak ve soğuk yüzey ısı uygulamaları, elektroterapi uygulamaları, infraruj denen ışın uygulamaları ve ultraviole denilen ısı uygulamalarıdır.

Elektrik, ısı ve ışın uygulamalarıyla özellikle kas, eklem ve romatizmal rahatsızlıklarda  kullanılan fizik tedavi yöntemleri arasına artık bir yenisi daha eklendi: Suda fizik tedavi. Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi, bazı hastalıklarda sudan yararlanmaya başladı ve tedavi olumlu sonuçlar verdi. Havuz terapisi de denilen yöntemde suyun kaldırma kuvvetinden yararlanılıyor ve kaslar güçlendirilirken vücut da yorulmamış oluyor. Çeşitli ağrı şikayetlerinden kireçlenmeye pek çok rahatsızlığın tedavisinde kullanılan suda fizik tedavi yönteminde hastalara yaptırılan farklı egzersizler sayesinde vücut kondisyonu artarken denge sağlanıyor, kaslar gevşiyor ve hasta rahatlıyor. Suda yapılan fizik tedavi egzersizleri; germe, kuvvetlendirme, denge ve yürüme egzersizleriyle dayanıklılık egzersizleri şeklindedir.

Havuz terapisi özellikle spor yaralanmalarında, felç geçirmiş hastaların tedavisinde, bel ağrılarında, kalça - diz protez ameliyatları sonrasında, eklem kireçlenmelerinde, eklem ve yumuşak doku zorlanmalarında kullanılan bir yöntemdir. Ancak bu yöntemi kullanamayan hastalar da vardır. Su korkusu olanlar, kalp, solunum ve böbrek yetmezliği olanlar, epilepsi hastaları, enfeksiyon ve yüksek ateşli hastalar, mesane ve bağırsak fonksiyonlarında bozukluk olanlar ile açık yarası olanlara havuz terapisi tavsiye edilmez.

havuz terapi su terapi havuz fizik tedavi