Spor Yaralanmalarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-07 07:38. Okunma 1953.

Spor sağlıklı ve kaliteli yaşam isteyenler için vazgeçilmez bir alandır. Ancak yaptığınız en ufak bir yanlış hareket ya da istem dışı nedenlerden kaynaklı yaralanmalara neden olabilir. Spor yaralanmalarında fizik tedavi yöntemleriyle bu sıkıntılarınızdan kurtulabilirsiniz.

Spor Yaralanmalarının Nedenleri

Spor yaralanmalarının birden fazla nedeni bulunmaktadır. Bu yaralanmaların nedenlerini çevresel faktörler ve kişisel faktörler olarak ikiye ayırmamız mümkün. Kişisel faktörleri açıklayacak olursak daha önceden geçirdiğiniz sakatlık ya da ameliyat, zayıf kas ya da kemik yapısı, anatomik bozukluk, kronik hastalıklar, enfeksiyonlar, yaş ve cinsiyet, yapılan spor dalı hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmama gibi nedenleri sıralayabiliriz. Çevresel faktörlere de antrenmansız olunması, spor aletlerin kötü ya da bakımsız olması, elverişsiz zemin, hava koşullarındaki kötü durum, spor kurallarına uyulmaması gibi etkenler örnek olarak verilebilir.

Spor Yaralanmalarında Kullanılan Yöntem

Spor yaralanmalarında ilk yardımın önemi büyüktür. Spor yapan kişiye yapılan ilk yardımın, bilinçli kimseler tarafından gerçekleştirilmesi önemlidir. Gerekli olan ilk yardım ve tedavi gerçekleştirildikten sonra fizik tedaviye geçilir. Spor yaralanmalarında fizik tedavide yaralanan bölgedeki adaleyi kuvvetlendirici ya da hareket açıcı bir fizik tedavi program uygulanır. Bazı spor yaralanmaları ciddi durumlarda olabilir. Bu yaralanmalara cerrahi tedavi yöntemi uygulanır. Cerrahi tedaviden sonra spor yaralanmasına neden olan kişiye fizik tedavi yöntemi uygulanmaya başlanır.

Fizik Tedavi

Fizik tedavide yaralanmadan sonra ilk iki ya da üç gün boyunca buz ya da bandaj yöntemi uygulanır. Her gün belirli aralıklarla ve yeteri kadar eklem hareketl açıklığının artırılması için fizik tedavi programı uygulanır. Kasların yeniden geliştirilebilmesi için gerekli olan fizik tedavi programı uygulanır. Dayanıklılığı geliştirebilmek için zedelenen bölgeyi güçlendirebilecek bir program da tercih edilmelidir. Sporcunun yaralanma sonucu çalışmalarından geri kalacağı muhakkaktır. Bu durumu engellemek için çalışmaları destekleyecek nitelikte özgün becerilerini geliştirecek program yapılması uygun olur.

Spor Yaralanmaları

Bağ dokusunun zedelenmesi, kırıklar, kasıkların zorlanması, diz eklemlerdeki kıkırdağın zedelenmesi, kas lifi yırtılması, burkulmalar, çıkıklar, su toplanması, kas zorlanmaları, aşil tendonunun kopması gibi durumlar spor yaralanmalarına örnek olarak gösterilebilir. Doktorunuzun gerekli gözlemleri yapmasından sonra spor yaralanmalarına fizik tedavi yöntemine geçilir.

spor yaralanmaları spor yaralanmaları fizik tedavi aşil tendonu fizik tedavi