Romatizmal Hastalıkların Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-30 21:15. Okunma 2511.

Romatizma hareket sistemini tutan romatizmal bir hastalıktır. Eklemler başta olmak üzere günlük hayatımızda hareket etmemizi sağlayan organlarımıza etki eden bir hastalık türü olarak algılanmaktadır. Romatizma nedir diye sorulduğunda akıllara genellikle eklem hastalıkları gelmektedir. Eklem romatizmalarının birçok çeşidi bulunduğundan, doğal olarak da her hastalığın tedavisi farklıdır. Romatizmal hastalıkları iki gruba ayırmak mümkündür.

1.Kuru (Dejeneratif) Romatizmalar: Bu romatizmal hastalık daha çok erkeklerde 20-25 yaşlarında ortaya çıkan ve omurgayı tutan Ankilozan Spondilit’tir. Bel fıtığına benzer belirtiler göstererek hızla ilerlemektedir. İleriki yıllarda ise boyun ve bel bölgesindeki omurganın kireçlenmesine sebebiyet vermektedir.

2.İltihaplı Romatizmalar: Her yaşta ortaya çıkabilen bu hastalık daha çok 30-40 yaşlarındaki kadınlarda görülür ve giderek ilerleyen bir Ramatoid Artrit’tir. El ve ayak parmaklarındaki eklemlerden başlayarak diğer eklemlere yayılmaktadır.

Romatizmal hastalıklara erken teşhis konulduğunda ilaç tedavisi uygulanabilmektedir. Şiş, ağrı gibi ortaya çıkan belirtiler kontrol altına alındıktan sonra ise hasta rehabilitasyon veya fizik tedaviye gönderilir. Fizik tedavi eklem hareketlerini geliştirerek kasları güçlendirmektedir. En yaygın olarak görülen romatizma hastalığı ise halk arasında da kireçlenme olarak bilinen iltihaplı olmayan romatizmal hastalık olan osteoartrittir. Kadınlarda daha çok görülen bu hastalığın asıl sebebi eklem kıkırdağının incelerek deforme olmasıdır. Bu hastalık ortaya çıktığında ilk yapılması geren bir doktordan yardım almaktır. Tedavide ilaçların yanı sıra rehabilitasyon ve fizik tedavi daha çok faydalı olmaktadır. Ayrıca her gün düzenli egzersiz yapılması hastaya iyi gelecektir.

romatizmal hastalıklar romatizma tedavisi romatizma ağrıları