Osteopati Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-07 17:47. Okunma 3201.

Osteopati Nedir?

Birçok kas-iskelet sistemi hastalıklarının tedavisinde uygulanan Osteopati, bir sinirin duygusal ve fiziksel etkilenmelerinden dolayı ortaya çıkan hareket bozuklukları ve eklem sorunlarının fonksiyonel bozukluklarının giderilmesi için kullanılır. Üniter bir bakış açısına göre tedavi yapılır. Bu yöntemi 1874 yılında ABD’li bir hekim geliştirmiştir. Uzun yıllar meslek olarak kabul edilmeyen bu bölüm, başarılı sonuçlar arttıkça tıp dünyasında kabul görmeye başlamıştır.

Osteopatinin Faydaları

Eklem fonksiyon bozuklukları ve dokulardaki tonus artışlarında meydana gelen sorunların tespit edildiği osteopati, yararları açısından da oldukça bilinen bir manuel terapi yöntemidir.  Rahatsızlıkları oluşturan etkenleri ortadan kaldıran bir yöntem uygulanır ve omurga rahatsızlıkları, omuz, bel, diz, kalça sorunlarının yanı sıra nörolojik hastalıklarda, duruş bozukluklarının giderilmesinde, denge ve koordinasyon bozukluklarında, dolaşım bozukluklarında ve migren dahil bir çok hastalıkta başarı ile uygulanabilmektedir.

Osteopatiyi Kimler Yapar?

Hekimler ve fizyoterapistler aldıkları 5 yıl süren özel eğitim sonrası osteopat olabilirler. Bu eğitimlerin sürekliliği vardır ve bu özel eğitimleri alan fizyoterapistler anatomi konusunda geniş çaplı bilgi sahibi olurlar. Herhangi bir hekimin veya fizyoterapistin osteopati yapması mümkün değildir. Bu nedenle özel eğitimler alınması ve uygulamalı tedavilerin eğitimlerde öğrenilmesi mümkündür.

Osteopati Nerede Yaptırılır?

Ülkemizde devlet hastanelerinde pek uygulanmayan osteopati tedavisi, bu alanda eğitim almış hekimlerin kişisel muayenehanelerinde ve özel kliniklerde fizyoterapistler tarafından uygulanmaktadır. Birçok insanın merak ettiği bu tedavi için özel eğitim almış fizyoterapistler, belirli seanslar dahilinde her hasta için özel bir uygulama yapmaktadır. Bu uygulamalardan sonra da şikayetlerin azalıp azalmaması durumuna göre değerlendirme yapılır.

Osteopati Pahalı Mı?

Uzun yıllardır ülkemizde de uygulanan osteopati tedavisinde hastalığın durumuna göre başarı oranı değişmektedir. Birçok kişi, büyükşehirlerde çok yüksek bulunan ücretler konusunda şikayet etse de, değişik fiyat seçeneklerine rastlamak mümkündür. Her ilçede farklı fiyat seçenekleri bulunabilen osteopati fiyatları uygulayıcı fizyoterapiste göre değişmektedir. Osteopati ücretleri uygulanacak seans sayılarına göre de hesaplanabilmektedir.

osteopati osteopati tedavisi osteopati fizyoterapist