Osteopati İle Ağrılarınızdan Kurtulun

Yayınlanma Tarihi: 2017-03-25 06:28. Okunma 1986.

Osteopati İle Ağrılarınızdan Kurtulun

Son zamanlarda fizik tedavi hastalarına yeni bir umut olarak osteopati tedavi yöntemini sık sık duymaktayız. Peki nedir bu Osteopati?

Osteopati tedavi yöntemi aslında 140 yıl önce Amerika’da keşfedilen fakat Türkiye’de yeni yeni bilinirliği  artan, herhangi bir cihaz kullanmadan sadece ellerle uygulanan bir tedavi yöntemidir. Osteopati, vücudun kas-iskelet sistemi, dolaşım sistemi, sinir sistemi ve organların doğru çalışmasını uyarır ve vücudun kendi kendini iyilleştirme mekanizmalarını harekete geçirir. Osteopatide anatomi ve fizyoloji esasına dayanarak vücuttaki her sistemin birbiri ile uyumlu olarak çalışması gerektiğini ve bu sistemlerden herhangi birinin çalışmasının aksaması durumunda vücudun genel işleyişinin aksadığı teorisi kabul edilir. Bu nedenlerle de bu tedavi yönteminde vücut bir bütün olarak ele alınır.

Osteopatide hastalığın semptomlarından daha ziyade hastalığın temel kaynağı araştırılıp tedavi edilir. Ağrı ve fonksiyon kaybı durumlarında uygulanabilen osteopatide ağrının temel sebebi bulunur ve bütüncül olarak tedavi edilir. Osteopati tedavisini uygulayan kişilere ise Osteopat adı verilir. Osteopat olabilmek için 6 yıllık tıp eğitimi alan doktorlar ve 4 yıllık fizik tedavi rehabilitasyon eğitimi alan fizyoterapistler; 5 yıl süren Osteopati eğitimini almaları gerekmektedir.

Osteopati İle Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Osteopati birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir. Bu tedaviler hastadan hastaya değişmekle birlikte genel olarak haftada 2-3 seans şeklinde uygulanır. Osteopati ile tedavi edilebilen bu hastalıklar veya bozukluklar ise şunlardır: yürüyüş ve denge bozuklukları, stres, kronik yorgunluk ve uykusuzluk, migren, baş ağrısı, bel, boyun ve sırt ağrıları,  omurga eğrilikleri ve duruş bozuklukları, spor yaralanmaları, lenf sistemi bozuklukları, eklem kontraktürleri, fibromiyalji ve myofasyal ağrı sendromu gibi rahatsızlıklarda, kabızlık, idrar tutamama, ishal, hazımsızlık, gaz problemleri, bebeklerde tortikollis ve yutkunma sorunları

osteopati nedir osteopati tedavisi osteopati fizik tedavi