Nörolojik Hastalıklarda Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-04 11:20. Okunma 2011.

Nörolojik hastalıklar diğer hastalıklara nazaran iyileşme süreci daha zahmetlidir. Nöroloji hastalarının büyük bir çoğunluğu hareket kısıtlılığı ve kas güçsüzlüğü sorunu yaşarlar. Tedavilerini olup, ilaçlarını eksiksiz almak bu sorunu tamamen ortadan kaldırmaz. Hastanın tedavisi ile birlikte ek olarak fizyoterapist eşliğinde fizik tedaviye de başlaması gerekmektedir. Bu iyileşme sürecini daha da hızlandıracaktır.

Fizik Tedavinin Amacı Nedir?

Fizik tedavinin amacı hastanın kaybetmiş olduğu hareket fonksiyonlarını mümkün olabildiğince geri kazandırmak ve kuvvetlendirmektir. Fizik tedavi kendi başına bir tedavi yöntemi değildir. Asıl tedaviye yardımcı bir tedavi türüdür. Nörolojik hastalıklarda fizik tedavi hastayı olabildiğince en aktif duruma ulaştırmayı, hastalığın getirmiş olduğu veya daha sonradan meydana gelebilecek sorunları engellemeyi ve en aza indirgemeyi amaçlamaktadır. Tabi bu tedaviden mümkün olduğunca en iyi sonuç elde edebilmek için iyi bir fizyoterapist kadar, hastanın doktoru, hasta yakını ve bilinçli hastanın da rol oynaması gerekmektedir. Sürekli iletişim halinde olunup bir bütün şeklinde çalışılması gerekmektedir. Tedavi süresinde gözlemlenen gelişmeler, programda yapılacak olan değişiklikler hastaya, doktoruna ve hasta yakınına ayrıntılı şekilde açıklanmalıdır.

Fizik Tedavide Neler Yapılır?

Bu tür hastalıklarda sadece fizyoterapistle yapılan çalışmalar yetmemektedir. Hasta yakını hastayı çok zorlamayacak şekilde doktorun izin vermediği hareketlerden kaçınarak günlük düzenli egzersiz yaptırmalıdır. Yatağında yatan hasta kolay ve zorlanmayacak şekilde kol ve bacak hareketleri yapmalıdır. Hastanın yapamadığı hareketleri fizyoterapist ya da hasta yakını hastayla birlikte yapmalıdır ki eklemlerinde hareket kısıtlılığı olmasın. Bunun sonrasında dokulara elektrik akımları ile kuvvetlendirme tedavisine başlanılır.

Tüm bunlar hasta ve hasta yakınının da azmi ile eksiksiz bir şekilde uygulamaya konulursa bu uzun tedavi sürecini çok daha kısaltarak hastanın eski sosyal hayatına geri dönmesi sağlanmış olunur.

nörolojik rehabilitasyon nörolojik hastalıklar nörolojik hastalıklarda fizik tedavi