Miyofasyal Ağrı Sendromunda Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2018-06-10 10:07. Okunma 3175.

Miyofasyal ağrı sendromu bir kasta veya bölgesel bir kas grubunda ağrı oluşması ve ağrının yanı sıra dokunma ile hissedilebilen gergin bant şeklindeki tetik noktalarla karakterize ve kısıtlı eklem hareketleri ile kendini gösteren romatizmal bir hastalıktır. Kasların içinde oluşan tetik nokta adı verilen noktalara parmakla basınç verilmesi sonucunda kaslarda seyirme yanıtı ortaya çıkar. Miyofasyal ağrı sendromu kas iskelet sisteminde sık görülen ağrı sebeplerinden birisidir. Miyofasyal ağrı sendromunda vücuttaki tüm kaslar tutulabildiği gibi en çok boyun, baş, omuz ve bel bölgesindeki kaslarda tutulum gözlenir.

Miyofasyal Ağrı Sendromu Neden Olur?

Yapılan araştırmalar miyofasyal ağrı sendromuna kasların içinde bulunan tetik nokta oluşumuna zemin hazırlayan kastaki zorlanmaların neden olduğu yönünde birleşmiştir. Kastaki bu zorlanmalara ise şu faktörler neden olabilmektedir. Uygun olmayan duruş, uzun süre hareketsiz kalma, uzun süre bilgisayar başında vakit geçirme, uzun süre araç kullanma, omurga eğrilikleri, iki bacak uzunluğundaki eşitsizlikler, hipertiroidizm, hipoglisemi, östrojen yetersizliği gibi endokrinolojik sebepler, uyku bozuklukları, stres anksiyete gibi psikolojik bozukluklar, nörolojik hastalıklar ve bazı romatolojik hastalıklar neden olabilmektedir.

Miyofasyal Ağrı Sendromunda Uygulanan Fizik Tedavi Yöntemleri

Öncelikle hasta eğitimine önem vberilmelidir. Hastalar düzgün postür, ergonomik çalışma koşulları, egzersizler gibi konularda iyi eğitilmelidir. Miyofasyal Ağrı Sendromu'nda uygulanabilen fizik tedavi yöntemlerini şu şekilde sıralayabiliriz; Elektroterapi yöntemleri, germe ve esneklik egzersizleri, relaksasyon egzersizleri, postür egzersizleri, kas güçlendirme egzersizleri,aerobik egzersizleri, hidroterapi, balneoterapi, manuel terapi, kuru iğneleme tekniği, kinezyotaping, tetik nokta terapi, kupa terapi,masaj, konnektif doku masajı, derin doku masajı

miyofasyal ağrı sendromu miyofasyal ağrı sendromu neden olur miyofasyal ağrı sendromu fizyoterapist miyofasyal ağrı sendromu fizik tedavisi