Menisküs Yırtığı ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-10 13:55. Okunma 3023.

Menisküs Yırtığı Nedir?

Menisküs, diz eklemindeki iki kemik arasında adeta bir conta görevini gören şok yüklemelere karşı dizi koruyan bir yapıdır. Genelde genç ve sporcu hastalığı olarak bilinmesine karşın, ileri yaşta da dejenerasyona bağlı olarak yırtılan menisküsler sıklıkla karşımıza çıkmaktadır.

Menisküsler bir dizde iç ve dış olmak üzere 2 adet C şeklinde kıkırdağımsı bir yapıdır. Diz ekleminin stabilitesi ve şok absorbsiyon özelliği ile amortisör görevini üstlenir.

Yaşlılarda kullanıma bağlı gelişen dejeneratif menisküs yırtıklarında ameliyat ile total olarak menisküslerin alınması, diz kemikleri arasındaki amortisör olarak tabir edebileceğimiz mekanik sistemi ortadan kaldıracağı için erken kireçlenme ile karşımıza bu sefer daha büyük bir sorun çıkabilmektedir.

Sporcularda veya gençlerde travmaya bağlı olarak gelişen menisküs yırtıklarında ise oluşan yırtık çeşidi daha farklıdır ve genellikle ameliyat ile ya yırtık olan parça çıkarılır ya da yırtık dikilir.

Peki Menisküs Yırtıklarının Belirtileri Nelerdir?

Dizde meydana gelen hareket kısıtlılığı, ağrı, kilitlenme, şişlik gibi belirtilerdir. Ağrı yırtığın bulunduğu menisküs tarafında dizin ön kısmına yansıyan şekilde ortaya çıkar.

Menisküs Tedavisi ve Fizik Tedavisi Nasıl Olur?

Akut olarak gelişen yaralanmalarda diğer sportif yaralanmalarda olduğu gibi ilk 72 saat buz tedavisi, bandaj, istirahat ve elevasyon uygulanır. Akut dönemden sonra klinik muayenede ve MR desteği ile menisküs yırtığı tanısı konur. Yırtığın tipine ve şekline göre ameliyat edilir veya fizik tedaviye başlanır. Menisküs yırtığı fizik tedavisinde, ağrı için TENS ve diğer elektrik akımları, soğuk kompresler uygulanabilir. Bunların yanında diz kasları ve bağlarını kuvvetlendirmeye yönelik egzersiz çalışmaları yapılır.

menisküs menisküs nedir menisküs yırtığı menisküs yırtığı fizik tedavi