Menisküs Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-03 14:40. Okunma 2090.

Menisküs yırtıkları daha çok spor yapanlarda meydana gelen bir rahatsızlık olarak bilinmesine rağmen ani yüklenme, zorlanma veya yılların birikimi şeklindeki zorlanmalar toplamı ile hemen herkesin başına gelebilecek bir durumdur. Tedavisinde mutlaka doğru ve zamanında teşhis ve uzman desteği alınması gereken önemli bir rahatsızlıktır.

Menisküs Yırtığı Nedir?

Dizde meydana gelen menisküs bölgesi yırtıklarına verilen addır. Sebebi ani travma durumları, geçmişten gelen aşırı zorlanmalar zinciri veya hastanın fiziksel yapısı nedeniyle artan ağırlığının yol açtığı durumlar olarak özetlenebilir. Dizden bir takım seslerin gelmesi ve ağrı ilk belirtileridir. Yine kilitlenme veya kilitlenme hissi ile dizin hareket ettirilemememsi ve şişlikler diğer tanı belirtileridir. Menisküs yırtıkları kesinlikle ciddiye alınması gereken durumlardır.

Menisküs Tedavisi

Menisküs yırtıkları fizik tedavi konusunda teşhis konulduktan sonra önemli olan yırtığın fiziki durumudur. Daha küçük çaplı ve önemsenmeyecek durumlarda dinlenme, bandaj uygulamaları ve dizin askıya alınması gibi ilk adım tedavi yöntemleri sonuç verebilir. İleri fizik tedavi bu noktada önemli bir konudur. Uzman bir fizyoterapiste danışılarak bu süreç planlanmalıdır. Uzun bir süreç yürütülmesine karşın fizik tedaviden yanıt alınamama durumu çok ciddi sorunlara yol açabilir ve bu neden ile dinmeyen devam eden ağrılarda cerrahi müdahale gerekebilir. Cerrahi müdahaleler yırtığın tamiri veya yırtığı oluşturan menisküsün alınması şeklinde olabilir. Her iki durumunda kendi özgü olası sonuçları değerlendirilerek karar verilmelidir.

menisküs yırtığı meniskus yirtigi menisküs nedir menisküs tedavisi