Kuru İğneleme Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-22 16:18. Okunma 1875.

KURU İĞNELEME

Kuru İğneleme Nedir?

Kas spazmlarına karşı kullanılan kuru iğneleme yöntemi, özellikle kas ve eklem ağrılarında kullanılan bir yöntemdir. Söz konusu yöntemin Akapunktur’a benzeyen bir yapısı olması nedeniyle Akapunktur tedavisi ile çok karıştırıldığı söylenmektedir. Ancak iki yöntem de birbirinden farklıdır. Öte yandan kuru iğneleme yönteminin herhangi bir zararı, yan etkisi olmaması ve sağlıklı bir yöntem olduğu belirtilmektedir.

Kuru İğneleme Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kuru iğneleme yönteminin kullanıldığı birçok durum vardır. Bu durumların başında; baş, boyun, sırt, diz, çene eklemi, omuz, topuk, kalça ve bel ağrıları gelmektedir. Donuk omuz, bilgisayar kullanımı nedeniyle oluşan ağrılar, duruş nedeniyle oluşan ağrılar ve kas spazmlarında da sıklıkla kullanılan bir yöntem olduğu belirtilmektedir.

Kuru İğneleme Uygulama Yöntemi

Ağrıya sebebiyet veren kısalmış kaslara çok ince bir iğne ile girilerek, uygulanan yönteme kuru iğneleme yöntemi denilmektedir. Bu yöntem sayesine kaslar uyarılmakta ve ağrıya neden olan faktörler de beraberinde giderilmektedir. Kuru iğneleme yönteminde hastaların en çok merak ettiği konuların başında bu yöntemin ağrılı olup olmadığıdır. Kuru iğneleme yöntemi uygulamasında hastalarda normal iğne ağrısından çok daha az bir ağrı oluşur. Bu da iğnelerin çok ince bir yapıda oluşundan kaynaklanır. Kuru iğneleme tedavi yönteminde hastaların merak ettiği bir diğer konu ise kuru iğnelemenin kaç günde bir yapılacağıdır. Yapılan muayene sonucunda belirli seanslarda yapılan bu tedavi yönteminde ideal olarak 3 günde 1 seans şeklinde uygulamalar yapılır.

Kuru İğneleme Yönteminin Etkisi

Kuru iğneleme tedavi yöntemi ile başarı oranının yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Genel olarak yüzde verecek olursak; kuru iğneleme ile olumlu bir etki almanın oranı % 92 ila 95 arasındadır. Kuru iğneleme ile tedavi edilecek kişinin başarısız olma gibi bir ihtimalinin oldukça az olduğu dile getirilmektedir. Tedavi yöntemi olarak kuru iğneleme sonrasında vücut dokuları uyarılır ve kanlanma-dolaşımı artar bu sayede vücudun kendi kendini iyileştirmesi hızlandırılmış olur. Bu nedenle de kuru iğneleme yöntemi tedavi başarısı yüksek bir fizik tedavi yöntemidir.

Kuru İğneleme Seansları

Hastalara göre seans sayısının değişebildiğini söyleyebiliriz. Haftada 2 seans olarak uygulanan kuru iğneleme seansları, genel olarak 3-5 seans arasında sürmektedir ve nadir durumlarda ise 8-10 seansı bulabilmektedir.

Kuru İğneleme Tedavisi Yan Etkileri

Kuru iğneleme yönteminde herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Gerekli sterilizasyon işlemleri sonrasında uygulanan kuru iğneleme tedavisinde herhangi bir ilaç kullanılmadığı için sistemik olarak da bir yan etkisi bulunmamaktadır.  Kuru iğneleme sayesinde birçok kişi sağlığına kavuşmuş  herhangi bir sorun yaşamamıştır. Sadece iğne ile yapılan ve ilaç içermeyen bu tedavi yönteminin bu nedenle herhangi bir soruna yol açtığı görülmemiştir.

kuru iğneleme yan etkileri Kuru İğneleme nedir kuru iğneleme seans kuru iğneleme faydaları