Kireçlenme Nedir? Kireçlenme Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-11 11:28. Okunma 1886.

Osteoartrit  (Kireçlenme) Nedir?
Kıkırdak dokunun yapısında bozulma, kıkırdakta incelme, aşınma ve tahribata yol açan hastalıktır. En sık rastlanan eklem hastalığı olan kireçlenmeler genelde ileri yaşlarda ortaya çıkar.

Osteoartrit (kireçlenme) hastalığında kıkırdak tabakanın aşınması ve incelmesi ile birlikte, kıkırdağın altındaki kemikte kalınlaşma görülür. Ayrıca eklem sıvısı olan sinovyal sıvıda artış olur ve eklemde şişlik meydana gelir.

Osteoartrit Kimlerde Görülür?
65 yaş üstündeki kişilerin %80'inde görülürken gençlerde bu oran gittikçe azalır. Kadınlarda genel olarak menopoz sonrasında görülme sıklığı oldukça artar. Kireçlenmelerde genetik kalıtım da etkilidir fakat obez kişilerde, sigara kullananlarda, travmaya maruz kalanlarda, tekrarlayıcı ve eklemlerin üzerine yük bindiren işlerde çalışanlarda sık görülen bir hastalıktır.

Osteoartrit'in (Kireçlenme) Belirtileri Nelerdir?
Ağrı aktivite sonrasi ve gün sonuna doğru artış gösterir. İlerlemiş kireçlenmesi bulunan hastalarda ise sürekli bir eklem ağrısı mevcuttur. Ağrılar etkilenen eklemin daha aşağısına yayılım gösterebilir. Ağrının yanı sıra eklemde ısı artışı, kızarıklık, şişlik, hareket kısıtlılığı ve krepitasyon (kıtırtı) görülür. Eklemlerde görülen bu belirtilerin yanı sıra kaslarda spazm ve kas erimeleri görülür.

kireçlenme nedir kireçlenme tedavisi bel kireçlenmesi Diz Kireçlenmesi