Kinezyolojik Bantlamanın Fizik Tedavideki Yeri

Yayınlanma Tarihi: 2016-12-02 19:16. Okunma 2223.

Kinesiotape fizik tedavide kullanılan ve son zamanlarda fizyoterapistler tarafından kullanırlığı büyük artış gösteren vücudun eklemlerini, tendonlarını ve fasyalarını destekleyen özel üretilmiş bantlardır. Kinezyolojik bantlama yöntemlerinde bantlar vücudun eklem hareketlerini sınırlamaz ve ayrıca doku iyileşmesine de katkıda bulunur.

Yaklaşık 45 yıl önce geliştirilen bu özel bantların popülerliği ise 2008 Pekin yaz olimpiyatlarında birçok sporcu tarafından müsabakalar sırasında kullanılmasıyla artmıştır. Günümüzde ise fizik tedavide birçok hastalıkta faydalandığımız kinezyolojik bantlar, hekimler, fizyoterapistler ve osteopatlar tarafından kullanılmaktadır. Kinesiotape bantları 5 cm genişliğinde ve  uzunlamasına esneyebilen bantlardır. İdeal kullanım süresi 3 gündür. Nadiren ciltte alerjik reaksiyon yapabilir. Bu gibi kaşıntı ve yanma durumlarında bandı çıkararak derinin iyileşmesini bekleyiniz

Kinezyolojik bantlar hava ve ter geçirgen özellikli, suya karşı dayanıklı özel bir maddeden üretilmiştir. Kinesiotape uygulamalarında bant yapıştığı deriyi kaldırarak deri altında dolaşımın artmasını sağlar ve iyileşmeyi hızlandırır. Ayrıca aşırı kullanıma bağlı incinen kas ve tendonların üzerine yapıştırılan bantlar bölgeyi korur. Ekleme yapılan bir takım bantlama tekniklerinde ise eklem stabilitesini artırır. Kinezyolojik bantlamanın asıl hedefi ise ağrıyı azaltmaktır.

Kinezyolojik Bantlama Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

-Bel, boyun ve sırt ağrıları

-Yumuşak doku ağrıları

-Myofasyal ağrı sendromu

-Kas spazmları