Kinesiotape(Bantlama) Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-07-13 14:45. Okunma 2035.

Kinesiotape tedavisi, Japonya’da yaklaşık 25 yıl önce geliştirilmiş ancak Avrupa ve Amerika kıtasında yeni, yeni tanınmaya başlanan, spor yaralanmaları, ağrı tedavisi ve özellikle fizik tedavi alanında ortopedik ve nörolojik rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan bir bantlama yöntemidir. Kinesiotape bantlama yönteminde amaç; yumuşak doku iyileşmelerini hızlandırmak ve ağrısız ve rahatlıkla hareket edebilmeyi sağlamaktır.

Aslında bantlama yöntemi uzun yıllardır fizik tedavide, özellikle de sporcu yaralanmalarında bir tedavi aracı olarak kullanılmıştır. Kinesiotape adı verilen bantlarla yapılan bu tedavi yönteminde ise, diğer yöntemlerden farklı olarak uzun süre tende kalabilen elastik bantlar, özel tekniklerle uygulanmaktadır. Bu bantların yüzeyinde bulunan hava kanalları sayesinde, vücutta terleme olsa dahi bantla hemen kurumakta ve cilt üzerinde 4 ile 7 gün arasında kalabilmektedir. Bantlarla duş alınabilir, uygulanan bölge yıkanabilir. Kinesiotape bantlar, anti-alerjik olarak üretildiğinden rahatlıkla üst üste olarak uygulanabilir. Siyah, pembe, turkuaz ve ten rengi olarak üretilen bu bantlar, temelde aynı özelliklere sahiptir.

Genellikle doktorun önerdiği egzersizleri yapmaktan hoşlanmayan, zaman bulamayan veya uzun süreli tedaviye vakit ayıramayacak olan kişilerde uygulanır. Kinesiotape bantlar, sinir sistemi, kas-iskelet sistemi ve dolaşım sistemi üzerinde direkt etkili olduğundan ve derinin kendi özelliklerine çok yakın bir yapıda bulunduğundan diğer bantlama sistemlerinden ayrılmaktadır. Uygulanan bölgedeki kas dokusuna direkt etki ederek vücut sıvı akışını düzenler, ağrıyı azaltarak kas ve ekleme destek verir, ağrıyan bölgenin hareket kabiliyetini arttırır. Kasların çok fazla kasılmasını ve gerilmesini engelleyerek, kan ve lenf dolaşımını arttırır ve ağrılı bölgede ödem oluşmasını azaltır.

Kinesiotape bantlama yöntemi özellikle, sportif ve ortopedik yaralanmalarda, omuz ve kalçada görülen impengement sendromlarında, tenisçi dirseği ve golfçü dirseği tedavilerinde, el ve bilekteki sinir yaralanmaları ve kırıklarda, menisküs tedavisinde, ayak bileğinde aşil tendinit ve düşük taban tedavilerinde, bel fıtığı ve omurga eğriliği tedavilerinde yardımcı tedavi olarak uygulanan fizik tedavi uygulamalarında kullanılmaktadır.

kinesiotape bantlama tedavisi boyun fitigi kinesiotape