Kalp Hastalıklarının 3 Belirtisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-19 11:33. Okunma 2242.

Hiçbir belirti vermeden sessizce ilerleyebilen kalp hastalıkları, günümüzde en çok karşılaşılan sağlık sorunlarındandır. Kalp hastalığı, kalbin pompa fonksiyonlarında meydana gelen aksaklıklardır. Aksaklık düzeyi değişkenlik gösterebilmektedir. Yüksek tansiyon, obezite, sigara, yüksek kolesterol  ve hareketsiz yaşam şekli kalp hastalıkları riskini artırmaktadır.

Kalp hastalığının 3 belirtisi: 1- Göğüs Ağrısı, kalp damar tıkanıklığı kalp hastalığının önemli bir kısmını oluşturur. Göğüs ağrısı, kalp damar tıkanıklığında en sık görülen belirtidir. Kalp damarlarının kalp kaslarını besler. Damarlarda yaşanan daralma durumunda kalp kaslarına giden kan akımı azalmakta ve bu durum kalp ağrısına sebep olmaktadır. Göğüs ağrıları göğüste yanma hissi, göğüsün sıkıştırıyorlarmış hissi, nefes darlığı, göğüs kısmına bastırılıyormuş hissi ve sol kolda ağrı ve uyuşma şeklinde meydana geliyorsa kalp hastalıklarına işaret ediyor. 2-Nefes Darlığı, eforla oluyorsa, ayaklarda şişlik durumu varsa, göğüs ağrısı yaşıyorsanız, çarpıntı durumu varsa kalp hastalığına işaret etmektedir. 3-Çarpıntı, kalbin düzensiz olarak hızlı atması demektir. Kalpteki ritim bozuklukları, kalpteki damar tıkanıklıkları ve kalp kapak hastalıklarına yol açar. Eğer tansiyon düşüklüğü, baş dönmesi, göğüs ağrısı, göz kararması ve fenalık hissi yaşıyorsanız bu ritim bozukluğu yaşadığınızı gösterir. Tansiyon yüksekliğinin yaşanması da kalp hastalıklarının işareti sayılabiliyor.

Kalp hastalıklarının tanı süreci, ekokardiyografiyle renkli doppler işlemiyle, kalp sintigrafisi testiyle, koroner anjiografi işlemiyle ve elektrofizyolojik çalışma işlemleriyle gerçekleşmektedir. Eğer kalp hastalıkları belirtisi vücudunuzda yaşanıyorsa yukarıdaki tanı süreçlerini uygulayabilir ve en yakın zamanda bir uzmana danışabilirsiniz.

kalp hastalıkları belirtileri kalp ağrısı kalp krizi kalp rahatsızlıkları