Kalça ve Diz Protezi Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2017-03-02 21:21. Okunma 2051.

Kalça ve Diz Protezi Fizik Tedavisi

Kalça ve diz protezi operasyonları sonrasında fizik tedavi için oldukça önemlidir. Bu operasyonlardan sonra,  hastanın günlük yaşamına devam etmesi için gerekli olan fizik tedavi önemli bir süreçtir.

Protez ameliyatları, protezin belirli bir kullanım süresi olduğundan her yaşta uygulanmaz. Bu nedenle hastalar genellikle 65 yaşını geçmeden ortopedistler ameliyat yapmamayı tercih eder fakat istisnai durumlar olabilir. Protez ameliyatları yapıldığında da doğal bir kullanım için fizik tedavi süreciyle desteklenmesi gerekir. Kişinin hastalığının derecesine göre değerlendirilen bir karar sonucu uygulanan protezler, 15-25 yıl kullanılabilir.

Fizik Tedavi Neden Önemli?

Kalça ve diz gibi bölgelerde kas yapılarındaki zayıflıklar ve sedanter yaşam, aşırı kilo gibi problemlerin varlığında eklemdeki dejenerasyonun hızını artırabilir.. Eklem ve kemik yapılarda meydana gelen tahribatlar neticesinde hastalar belirli bir yaşa geldiklerinde protez ameliyatları için uygun olabilirler. Protez ameliyatlarından sonra ise fizik tedavinin önemi oldukça fazladır. Protez ameliyatları sonrasında hastalarda ağrı, şişlik, hareket kısıtlılığı, kas zayıflığı, yürümede güçlük oluşur. Bu nedenle en azından 10-15 seanslık bir fizik tedavi süreci uygulanması gerekir. Kalça ve diz protezli hastaların fizik tedavi sürecinde fizyoterapist ile ameliyatı gerçekleştiren ortopedist iş birliği halinde olmalıdır. Protez ameliyatlarından sonra hastaların büyük çoğunluğunun evde fizik tedavi görmesi, erken iyileşme açısından önemli bir husustur.

Operasyon Sonrası Fizik Tedavi Başlar

Protez operasyonundan sonra birinci gün fizik tedavi süreci başlar. Ameliyat sonrası hastanın ameliyat bölgesinde ve ayaklarda ödem olur ve bu bölgeler ağrılı olur. Ayrıca erken mobilizasyonun bu tür ameliyatlar sonrasında gelişebilecek komplikasyonları en aza indirdiği bilindiğinden kalça-diz protezi ameliyatlarından hemen sonra fizik tedaviye başlanması uygundur.

Protez ameliyatları sonrasında erken dönemde başlanan fizik tedavi sürecinin aynı zamanda evde de devam etmesi, hastanın en iyi şekilde eklem bölgelerini kullanabilmesi, yürümesinin kazanılması ve günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak gerçekleştirmesi açısından önemlidir.

Profesyonel açıdan yararlanabileceğiniz fizik tedavi seçenekleri, ortopedik ameliyatların fizik tedavisi alanındatecrübeli fizyoterapistler tarafından yapılması başarı oranını artırmaktadır.

Protezin Başarı Oranı Artar

Fizik tedaviyle birlikte kullanılan protezin gerçeğe en yakın şekilde kullanılması sağlanır. Evde ve hastane ortamında uygulanan fizik tedavi uygulamaları sonrasında kaslar güçlendirilir, ağrı ve şişlik azaltılır, denge ve koordinasyon artırılır ve yürüme aktiviteleri kazandırılır.

kalça protezi fizik tedavi diz protezi fizik tedavi evde fizik tedavi