Guillain Barre Sendromu ve Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-17 16:36. Okunma 4775.

Guillain Barre Sendromu ciltte uyuşma, karıncalanma, iğnelenme gibi his problemleriyle birlikte aşağıdan yukarıya doğru ilerleyen güçsüzlük ile kendini gösteren akut olarak gelişen ve hatta 2-3 günde bile hava desteğine bağımlı olmaya götüren bir nörolojik hastalıktır.

Her yaşta görülebilmekle birlikte erkeklerde kadınlara oranla daha fazla görülmektedir. Hastaların yarısında 2-4 hafta öncesinde yaşanan bir gribal enfeksiyon durumu söz konusudur. Guillain Barre Sendromu hastalığının neden tam olarak bilinmemekle birlikte bir takım virüslerden ve bakterilerden şüphelenilmektedir.

Hastalarda kuvvet kaybı ve his problemleri tipik olarak ayak parmaklarından başlayarak yukarı doğru ilerler. Bazı hastalarda solunum ve yutma problemleri de baş gösterebilir. Guillain Barre Sendromu'nda ayırıcı tanı olarak Elektronöromyografi kullanılır. Guillain Barre Sendromu hastalarının önemli bir kısmı için fizik tedavi gerekir. Hastaneden taburcu olan hastalar evlerinde de fizik tedavi görebilir.

Guillain Barre Sendromu sıklıkla fonksiyonel kayba neden olduğu için hastalar fizik tedaviye ihtiyaç duyarlar. Hastanın egzersizleri bu alanda uzman fizyoterapistler tarafından yapılmalıdır. Çünkü yapılan araştırmalar uygun olmayan agresiz fizik tedavinin hastalarda iyileştirmeyi geciktirdiğini göstermiştir. Guillain Barre Sendromu olan hastalara fizik tedaviye akut dönemden itibaren başlanabilir. Hastalar öncelikle bası yarasından korunmalı, pozisyonlama öğretilmeli ve var olan kas gücü korunmaya çalışılmalıdır. Akut dönemde hastalarda aşırı yorgunluğa sebep olacak egzersizlerden kaçınılmalıdır. Bu hastalarda fizik tedavide eklem hareket açıklığını korumaya yönelik egzersizler, güçlendirme egzersizleri, atelleme, denge egzersizleri, solunum egzersizleri, aerobik egzersizler gibi egzersizler yapılabilir. Hastaların klinik seyirlerinin kötü gidişatı kötü olabilir. Bu oran her ne kadar küçük bir oran olsa da, Guillain Barre Sendromuna tutulan hastalar fizik tedavi ile fiziksel durumlarında iyileşme gösterebilirler.

guillain barre sendromu guillain barre sendromu fizik tedavi guillain barre sendromu evde fizik tedavi guillain barre fizik tedavi