Fizik Tedavi Yöntemleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-01 11:53. Okunma 2252.

Fizik tedavi; felç, eklem kireçlenmeleri, romatizma, spor yaralanmaları, ağrılar gibi çeşitli rahatsızlıklar için vücuda dışardan ısı, ışın, elektrik verilmesi ve su içi egzersizlerden oluşan bir tedavi yöntemidir. Diğer yöntemlerden farklı olarak vücuda ilaç verilmez. Rahatsız bölgeye çeşitli dozlarda sıcak - soğuk ısı, ışın ve farklı frekans ve sürelerde elektrik verilerek ağrıların dindirilmesi ya da sorunlu kasların gevşetilip rahatlatılması, güçlendirilmesi sağlanır. Fizik tedaviyle vücudun eski haline kavuşması mümkündür. Ancak hastaya, doğru fizik tedavi yönteminin uygulanması ve hasta tarafından fizik tedaviye devamlılık çok önemlidir.

Fizik tedavide sıcak paket uygulamalarıyla hasta bölgenin ısısı artırılarak sorun çözülmeye çalışılır. Özellikle kireçlenmelerde etkilidir. Soğuk uygulamaları ise burkulma, yaralanma, spor yaralanmaları, ağrılar ve iltihaplı bölgelerde etkilidir. Soğutucu spreyler, en çok 20 dakika kullanılabilen 12˚C-15˚C arasındaki soğuk paketler, soğuk su özellikle fiziksel yaralanmalar içindir. Soğuk hava odalarıysa ağrıları azaltan bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Elektrotlarla uygulanan elektroterapi yöntemi de kronik vücut ağrıları ve artritte etkili bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Farklı frekans ve sürelerde uygulanan elektrik verme yönteminde kısa sürede olumlu sonuçlar alınır ancak kalıcı olarak sorunların çözülebilmesi, tedavinin düzenli yapılmasına ve devamlılığına bağlıdır. Bunun dışında kullanılan parafin banyoları; el bileği, diz, dirsek, ayak bileği gibi bölgelerdeki ağrıları ve romatizma tedavisinde önerilen bir fizik tedavi yöntemdir.

fizik tedavi fizik tedavi nedir fizik tedaviyle ağrılarım geçer mi