Fizik Tedavi Yaşam Kalitesini Arttırır

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-21 17:38. Okunma 2677.

Fizik tedavi olarak bilinen fizyoterapi hizmetleri, çeşitli nedenlerde (kaza, yaş ilerlemesi, kırık ve çıkık kemikler, romatizmal hastalıklar vb.) fonksiyon kaybına uğramış bireylerin düzenli egzersiz ve manuel terapi gibi özel tekniklerle tekrar fonksiyonlarını geri kazandıkları tedavi türüdür. Hasta, bu alanda eğitim almış fizyoterapistlerin uyguladığı düzenli fizik tedaviden sonra yaşam kalitesinde artış olduğunu görecektir.

Fizik Tedavi Kimlere Uygulanır?

-          Felç, ALS (kas erimesi), Parkinson gibi nörolojik hastalığı olanlara

-          Kalça kırığı, protez ameliyatları, çeşitli kırık ameliyatları, uzun süre alçıda kalma gibi ortopedik sıkıntı yaşamış hastalarda

-          Yaş veya genetik kaynaklı romatizmal eklem sıkıntıları çekenlerde

-          Yaşın ilerlemesine bağlı olarak gerçekleşen alzheimer, demans gibi kişinin bilincinde başlayan eksilmelerin hareket kabiliyetine de sirayet ettiği durumlarda fizyoterapi hizmetleri uygulanabilmektedir.

fizyoterapi hizmetleri gerekli sertifikasyonlara sahip kişilerin çalıştığı bir kurumda alınabileceği gibi, evden çıkamayan hastalar için evde fizik tedavi şeklinde de alınabilir. Hastanın durumunu değerlendiren fizyoterapist en uygun fizik tedavi metodunu önerecektir. Sıklıkla uygulanan terapiler arasında manuel terapi, kuru iğneleme, osteopati ve kinesiotape gibi seçenekler bulunmaktadır. Gerçekleştirilen tedaviler sonucunda kaslar gevşer, hastanın ağrıları rahatlar ve hem hareket kabiliyeti hem de yaşam kalitesi birbiriyle orantılı olarak iyileşme gösterir. Hasta kendine yetebilmeye başlar, bu da hem moralini hem de genel nekahat dönemini iyileştirecektir.

fizik tedavi fizik tedavi nedir fizik tedavi hastalıkları fizik tedavi merkezleri