Fizik Tedavi Kimlere Uygulanır?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-07 15:29. Okunma 1971.

Son dönemlerde en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisi de fizik tedavisidir. Tedavi sonrasında yakalanan büyük başarı bunun en önemli delilidir. Fizik tedavi yöntemiyle fiziksel ve fonksiyonel bozukluklara tanı konur ve tedavisi yapılır. Bu tedavi yönteminde ilaç kullanılmaz.

Kas iskelet sistemi hastalıklarında ya da yaralanmalar sonrasında sıcak, soğuk uygulamalar, masaj teknikleri, elektrik akımları ve egzersizler eşliğinde ağrıları yok etmeye dönük tedavi uygulanır. Fizik tedavi genel olarak üç aşamadan oluşur. Bunların ilki tanı ikincisi tedavi üçüncü aşama ise takipten oluşur. Fizik tedavi başta eklem ağrıları, omuz, kol, bacak, direk eklemlerinde sorunları olanlara uygulanır. Bunların yanı sıra bel, sırt, boyun gibi bölgelerde çeşitli nedenlere dayalı olarak ağrı ve fonksiyonel bozuklukları olanlara da bu yöntemle tedavi uygulanmaktadır. Cerrahi mücadele sonrasında kaslarında güçsüzlük yaşayanlar, kısmi felç geçiren hastalar, hareket sisteminde aksaklıklar olanlar da fizik tedavi merkezlerinde rahatlıkla tedavi olurlar. Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarının hastalara çok fazla faydası vardır. Sadece tedavi amaçlı değil güçlendirmeler daha sağlıklı bir yaşam için de çok önemlidir.

Fizik tedavi sonrasında ağrı, uyuşukluk, karıncalanma gibi sıkıntılardan kısa süre içerisinde kurtulup rahatlama sağlarsınız. Fizik tedavinin herhangi bir yan etkisi yoktur. Aynı zamanda bu tedavi yöntemi sayesinde gereksiz yere tıbbi ve cerrahi müdahaleden de kurtulmuş olursunuz.  Tedavi sonrasında hayat kalitenizin arttığını kısa süre içerisinde fark edersiniz.

Fizik Tedavi Kimlere Uygulanır? fizik tedavi uygulanacak durumlar fizik tedavi kime uygulanmaz fizik tedavi uygulaması fizik tedavi fizik tedaviden kimler yarar görür