Fibromiyalji Nedir? Fizik Tedavisinde Neler Yapılır?

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-24 15:32. Okunma 1894.

Fibromiyalji tüm vücudu etkileyen yaygın ağrıların olduğu, halsizlik ve yorgunluk gibi problemlerin baş gösterdiği romatizmal bir hastalıktır.

Fibromiyaljinin Bulguları Nelerdir?

Fibromiyalji fiziksel ağrı, yorgunluk gibi semptomlara yol açsa da, bilişsel ve sistemik bulgular da veren bir hastalıktır. Bu bulgulara örnek verecek olursak bunlar; unutkanlık, dikkat ve konsantrasyon eksikliği, uyku bozukluğu, sabahları yorgun ve ağrılı uyanma, mutsuzluk ve depresyon, baş ağrısı, kronikleşen kas ağrıları,çene ve yüz kaslarında gerginlik, sürekli yorgunluk ve halsizlik hali, bağırsak problemleri, adet düzensizlikleri, hassas noktalar, sabah tutukluğudur.

Dünya'da yaklaşık 135 milyon kişinin fibromiyalji tanısı konduğu bilinmektedir. Bu yüzden yaşamımızı etkileyen ve birçok kişide rastlayabileceğimiz bu sorunun fizik tedavisinde neler yapılabileceği konusunda sizleri bilgilendirmek istedik.

Fibromiyalji Fizik Tedavisi Nasıl Olur?

Bu kronik hastalığın tedavisinde öncelikle hasta eğitimi önemli bir husustur. Fibromiyalji için uygulanan fizik tedavi yöntemleri, lazer, ultrason, TENS, vakum interfaransiyel gibi elektroterapi yöntemleri, sıcak uygulamalar ve termal kaplıcalar da tedavide etkilidir. Esas olarak en etkili tedavi yöntemi fizyoterapistlerin vereceği egzersizlerden oluşmaktadır. Bu egzersizler postürü düzeltmeye yönelik egzersizler, sırt ve boyun kaslarını güçlendirici egzersizlerdir.

Ayrıca hastalara yürüme ve yüzme gibi aerobik egzersizler de önerilmelidir. Yoga ve pilatesin de stresi azaltma ve fibromiyalji tedavisine katkı sağladığı bilinmektedir. Fizik tedavide manuel terapi uygulamaları, kuru iğneleme, bantlama ve osteopati teknikleri de kullanılan özel tedavi yöntemleri arasında yer alır.

fibromiyalji fibromiyalji fizik tedavi fibromiyalji tedavi fibromiyalji neden olur