Felç Hastalığı Bilgilendirme ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-09-15 17:43. Okunma 2115.

Felç hastalığında bazı durumlar felç hastalığının meydana gelmesine zemin hazırlar ve felç gelme olasılığını artırır. Bunları tıp literatüründe risk faktörleri olarak adlandırırız. Bu risk faktörlerinden bazıları değiştirilebilir olmasına karşın bazıları da değiştirilemeyen risk faktörleridir. Değiştirilebilir olan risk faktörlerini bilip ve çevremizdeki insanları aydınlatarak inme riskini azaltabiliriz.

Hipertansiyon, diyabet, yüksek kolesterol, sigara kullanımı, alkol tüketimi, azalmış fiziksel aktivite, beslenme alışkanlıkları, obezite, orak hücre hastalığı, kalp hastalıkları inmede sayabileceğimiz belli başlı risk faktörlerindendir.

İnme vakaları acil niteliğinde olan vakalardır ve belirtileri fark edildiği anda acilen hastaneye kaldırılmalıdır. Malesef inme vakalarında hastane dışında fazlaca zaman kaybedilmektedir. Bunun sebebi ise inme belirtilerinin bilinmemesi, durumun ciddiyetinin idrak edilememesi veya önemsenmemesidir. Bu nedenle toplum olarak bu konu hakkında bilgilendirilme yapılması, halk eğitim çalışmaları düzenlenmesi hastaneye geliş süresinde kısalmaya neden olacaktır ve beyinde yaşanan tahribatın seviyesini de azaltmış olacaktır. Felç belirtileri; vücudun herhangi bir bölümünde his kaybı, kolda veya bacakta güçsüzlük, konuşma zorluğu, yutmada güçlük, baş dönmesi, görme bozukluğudur. Bu belirtileri gördüğünüz anda acil olarak 112'yi aramak hastanın en az hasarla kurtulması açısından önemlidir.

Felç geçirdikten sonra çoğu hastalarda fizik tedavi ihtiyacı doğmaktadır. Fizik tedavi ve rehabilitasyonda amaç kişiyi, fiziksel, psikolojik, sosyal ve mesleki alanlarda ulaşabileceği maksimum sağlık ve bağımsızlık düzeyine getirmek ve kişinin yaşam kalitesini artırmaktır. Felç geçiren hastalarda fizik tedaviye erken başlamanın önemi büyüktür zira en hızlı iyileşme dönemi ilk 6 ay içerisinde olmaktadır. En ideal tedavi planlaması hastadan hastaya göre değişmekle birlikte haftada 5 gün 1 saat olarak belirlenmiştir. Tabi ki bu rakamlar hasta fizyoterapisti ve doktoru tarafından değerlendirildikten sonra hastanın durumuna göre değişebilir.

Felç hastalığında fizik tedavi seçenekleri hastane ortamında serviste yatarak, her gün düzenli hastaneye ayaktan fizik tedavi seanslarına giderek veya evde fizik tedavidir.

felç fizik tedavi evde fizik tedavi felç tedavisi inme fizik tedavi fizik tedavi