Elektrik Stimülasyon Yöntemiyle Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-07-14 11:49. Okunma 6774.

Nöromüsküler stimülasyon, özellikle felçli hastalarda kas sisteminin, düşük voltajlı elektrik akımı ile uyarılarak canlandırılmaya çalışılması işlemidir. Tıp dilinde bu tedavi yöntemi; Nöromüsküler Elektriksel Stimülasyon yani NMES olarak geçmektedir ve hem teşhis, hem de tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır.

NMES’in teşhis yöntemi olarak kullanılması; canlı dokunun elektrik uyarısına verdiği yanıtın izlenmesi ve sürenin kaydedilmesi şeklindedir. Tedavi amacıyla kullanılmasında ise; canlı dokunun elektrik akımına verdiği iki tepkiden faydalanılır. Bunlardan birincisi; elektrik akımının ağrı kesici etkisi, diğer ise elektrik akımının kas büzüşmesine yol açma özelliğidir. Bu nedenle NMES yöntemi, kas kuvvetlendirmesi, motor kontrol kas eğitimi ve kan dolaşımını hızlandırmak için fizik tedavide yoğun olarak kullanılmaktadır.

NMES tedavisi ile çalışmayan veya az çalışan kaslara normal şartlarda yapamayacağı yoğunlukta egzersiz yaptırılmış olur. Bu egzersizler, kas dayanıklılığını, kuvvetini ve direncini arttırır. NMES, uzun yıllar boyunca teşhis ve tedavi amaçlı kullanılırken, özellikle sporcu antrenörleri tarafından yaralanma sonrasında zayıflamış kasların elektriksel uyarılma ile çok hızlı bir şekilde güçlendiğinin anlaşılması ile birlikte bugün, sağlıklı kaslar için de hızlı egzersiz amacıyla kullanılmaktadır. Ancak NMES yönteminin bu şekilde kullanılması, ancak yöntemin fizik tedavi uzmanları tarafından yapılması durumunda başarılı olacaktır.

NMES tedavi yöntemi, özellikle bel kaslarındaki zayıflamalarda, yaralanma sonrası hızlı iyileşmede, ağrının giderilmesinde, zayıf kasların tekrar yaralanmasın engellenmesinde kullanılan bir tedavi yöntemidir.

felç fizik tedavi elektrik fizik tedavi fizik tedavide elektrik