Eklem Romatizmaları ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-20 13:31. Okunma 1947.

EKLEM ROMATİZMASI VE FİZİK TEDAVİ HAKKINDA BLİNMESİ GEREKENLER

Romatizma eklem, kas, sinir gibi hareket sisteminde meydana gelen, ağrı yapan tüm bozukluklara verilen genel addır. Bir başka deyişle kaslarda ve en çok da eklemlerde kendini gösteren ağrılı hastalıkların genel adıdır. Hekimin muayenesi ile tespiti sağlanır. Sonrasında ise yapılan tetkikler sayesinde hastalığın seviyesi belirlenebilir. Ama öncelikle bu konuda doktor tedavisi şarttır.

Romatizma hastalığı tedavi edilmediği sürece sakat bile bırakabilir. İşte bu tür bir problemden uzak durması hastanın kendisi ile ilgilidir. Hasta doktorunun ve fizik tedavi uzmanının vermiş olduğu günlük egzersizleri tam ve zamanında yapmalıdır. Böyle olduğu sürece romatizmanın ilerlemesi durdurulabilir ve daha kötü sonuçlara neden olmaz. Romatizmalarda tedavi sürecini irdelemek gerekirse, genellikle fizik tedavi ya da belli ilaçlar ile sayesinde hastanın tedavisi sağlanmaktadır. Ama bu durumda en etkili tedavi ilaç değil, fizik tedavi yöntemidir. Çünkü kullanılan ilaçlar birçok yan etkiye sahiptir. En zararsız yöntem fizik tedavi olduğundan ilk sıralarda tercih edilir. Yapılan doğru fizik tedavi yöntemi ile hastanın sağlığına kavuşması sağlanabilir. Fizik tedavi yanı sıra ozon tedavisi, akapunktur, korse gibi yöntemlerle de ek tedavi sağlanabilir.

Eklem romatizmalarında ağrı hissedildiği anda vakit kaybetmeden hekim ile görüşülüp, tedavi yöntemleri belirlenerek o doğrultuda ilerleme sağlanmalıdır. Aksi halde bu hastalık tedavi edilmezse ilerleyerek, istenmeyen sonuçlar doğurabilir.  En kesin ve doğru çözüm yöntemi  olan fizik tedavi ile hastalar eski sağlıklarına tekrar kavuşabilirler.

romatizma fizik tedavi romatizma nedir eklem ağrıları fizik tedavi