Donuk Omuz ve Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-02 19:07. Okunma 2068.

Donuk omuz tıp literatüründe adhesiv kapsülit olarak geçen ve omuz hareketlerini etkileyen bir durumdur. Genellikle 40-60 yaş arasındaki kişileri etkileyen donuk omuz 6-18 ay sürebilen önemli bir hastalıktır. Diyabet, felç sonrası, kalp hastalıkları, omuz travmaları, kolun askıya alınması, tiroid hastalıkları gibi durumların varlığında donuk omuzun ortaya çıkma olasılığı artmaktadır.

Donuk omuzun neden ortaya çıktığı kesin olarak bilinmemekle birlikte genellikle inflamasyon veya yırtık gibi omuz hastalıkları sonrasında ağrı nedeniyle omuzu hareket ettirmemeden kaynaklanan omuz kapsülünde katılaşma bu durumun ortaya çıkmasının sebebi olarak gösterilmektedir.

Donuk omuzu olan hastada omuz eklemi hareketleri her yönde ağrılı olur. Bu ağrılar genellikle gece uyutmayan ağrılardır. Eklem hareket açıklıkları da her yönde azalmıştır. aynı zamanda hareketsizlik sonucu toplardamar dolaşımı yeteri kadar olmayacağından dolayı elde bir miktar ödem görülebilir. Ayrıca bu durumla karşılaşan hastalarda genellikle ağrıdan dolayı uyku bozuklukları sonucu kişilik değişiklikleri görülebilir.

Donuk omuz 3 faz şeklinde gelişir. İlk faz ağrılı faz olarak adlandırılır daha sonra bunu donma fazı takip eder ve son olarak da çözülme fazı.

Donuk omuzun fizik tedavisinde neler yapılabileceğine bakacak olursak. Bunları elektroterapi uygulamaları, eklem mobilizasyonları, sıcak-soğuk kompresler ve egzersizler olarak tanımlayabiliriz. Donuk omuzun fizik tedavisinde en önemli yeri fizyoterapistin yaptıracağı bir takım el ile yapılan uygulamalar kaplar. Bu noktada fizyoterapistin tecrübesi ve almış olduğu eğitimler donuk omuz fizik tedavisinde başarının önemli etkenlerinden biridir.

donuk omuz donuk omuz fizik tedavi donuk omuz nedenleri donuk omuz tedavi adhesiv kapsülit