Cerebral Palsy Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-24 14:53. Okunma 2244.

Serebral Palsy bedensel bedensel duruşu ve hareketleri etkileyen fiziksel bir engellilik durumudur. Çocukluk döneminde görülen ve bu dönemin en yaygın fiziksel engelliliği olarak karşımıza çıkan Cerebral Palsy, doğum öncesinde, doğum sırasında veya bebeğin 3 yaşına gelene kadarki gelişimi esnasında oluşabilir.

Serebral Palsy'nin 4 çeşidi vardır.

-Sertleşmiş kaslara sebebiyet veren spastik CP

-Titrek hareketlerin olmasına neden olan ataksik CP

-İstemsiz hareketlere yol açan diskinetik CP

-Ve bu 3 durumun karışımından oluşan karışık tip CP

Serebral Palsy'nin Nedenleri Nelerdir?

Dünya'da yaklaşık 17 milyon insanda görülen beynin doğumsal felci anlamına gelen bu hastalık birçok sebepten ötürü meydana gelebilir. Bunlardan bazıları, yüksek ateş, iltihaplı hastalıklar, travmalar, röntgen ışıkları, anne karnında beslenme problemleri, beyin kanaması, doktor kontrolsüz kullanılan ilaçlar, oksijen yetmezliğidir.

Cerebral Palsy ilerleyici olmayan bir hastalıktır. Beynin hasar gören kısımlarına erken müdahale edilmesi ve yoğun fizik tedavi rehabilitasyon uygulamalarıyla önemli gelişmeler sağlanmaktadır.  Çeşitli fiziksel ve sosyal problemlere neden olan CP hastalığının tedavisinde erken tanının konması önemlidir. Bu konuda ailelerin ve özellikle annelerin farkındalığı çok önemlidir. Daha sonrasında ise erken başlanan fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları sayesinde önemli gelişmeler kaydedilebilmektir.

cp nedir cerebral palsy serebral palsi cp fizik tedavi cerebral palsiy fizik tedavi