Boyun Tutulması Ve Bel Tutulması

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-11 16:36. Okunma 2027.

Boyun tutulması insanların sıklıkla rastladığı durumlardan bir tanesidir. Özellikle de sabahları kalkınca bu durum daha fazla öne çıkar. Boyun tutulması meydana geldiği zaman genellikle baş bir tarafa doğru yönelir ve onun zıt yönüne doğru hareket ettirilemez. Hareket ettirildiğinde ise ağrılar oluşabilir. Bel tutulmasında ise belinizde bulunan adelelerin kasılması durumu gerçekleşmiş olur ancak bu durumun birden fazla nedeni vardır. En fazla bel tutulmalarına neden olan ise beldeki adelelerin zorlanmasıdır.  Bel tutulmalarına neden olan diğer bir etki ise kişinin ıslakken soğuk ya da rüzgara maruz kalmasıdır. Bunu daha net açıklayacak olursak belimiz bazen çalışmamıza ya da oturuşumuza göre terleyebilir bu durumda bu bölgenin klima ya da rüzgara mazur kalması sonrasında belimizde tutulma meydana gelebilir.

Yetişkin bir insanı düşünecek olursak vücudunda 26 adet omur bulunur ve bu omurlar birbirlerine bağlantılıdır. Ani bir hareket sonucunda örneğin boyunda ve de belde bir zorlama veya yanlış uyuma pozisyonunda kaslarda sertleşmeler meydana gelir ve bu da beraberinde tutulmalara neden olabilir.

Bel ve boyun tutulmalarında genellikle aynı belirtiler söz konusu olur. Burada hasta tutulan bel ya da boynunu başka bir tarafa çeviremez. Tutulmuş olan bölgede şiddetli ağrılar ve hassasiyet oluşabilir.

Bel ve boyun tutulmalarında tedavinin geçirilebilmesi için ilaç tedavisi uygulanabilir bunun tespiti içinde doktora başvurmak en doğru çözümdür. Çünkü sizin boyun ya da bel tutulması sandığınız bir şey aynı zamanda fıtık da olabilir. Fizik tedavi ise bu süreçte olumlu sonuçlar veren bir durumdur.