Boyun Fıtığı Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-08-18 14:11. Okunma 1981.

Boyun fıtığı olan hastaların çoğunun tedavisi konservatiftir. Başlangıç tedavisi ağrı ve inflamasyonun kontrol altına alınmasına odaklanır.  Yapılan fizik tedavi, istirahat ve ilaç tedavileri ile ağrının büyük bölümü birkaç hafta içinde yatışır. Hastaların büyük bir kısmı ise 2 ay içinde konservatif tedavilere yanıt verir. Yapılan bir çalışmada konservatif tedavi yani koruyucu tedavi ile (fizik tedavi, ilaç..) hastaların %90'ı ameliyata gerek kalmadan iyileşebilmektedir.

Yapılan tedavi seçenekleri hastanın belirti ve bulgularına göre değişmekle birlikte akut dönem tedavisinde, hasta eğitimi, kısa süreli yatak istirahati, immobilizasyon ve fizik tedavi büyük önem taşır.

Boyun fıtığı hastalarının uygun ortopedik yastıkla desteklenmiş yatak istirahati boyun ve kol ağrısını azaltır. Öte yandan uzamış yatak istirahatinin de iyileşmeyi geciktirdiği, boyun hareketlerinde kısıtlılığa yol açtığı ve kaslarda zayıflamaya neden olduğu bilinmelidir. Uygun yastık seçimi boyun fıtığında çok önemli olup,  bir fizyoterapistten bu konuda yardım alabilirsiniz.

Korse ise doktorun ve fizyoterapistin önerisi doğrultusunda kullanılabilir. Uzun süre korse kullanımı kaslarda zaafiyet, eklem hareket açıklıklarında azalmaya neden olabilir. Akut ağrı dönemi geçtikten sonra hasta yavaş yavaş aktivitelerini artırmalı ve korse kullanımını azaltmalıdır.

Boyun fıtıklarında kas gevşetici ilaçlar, NSAI (non-steroid antiinflamatuar ilaçlar), analjezik (ağrı kesici) ilaçlar sıklıkla kullanılır.

Boyun fıtığında fizik tedavi uygulamalarına değinecek olursak, akut boyun tutulmalarında sıcak uygulamalar, masaj ve kuru iğneleme tedavi yöntemleri etkilidir. Genel olarak ise boyun fıtığı fizik tedavisinde yüzeyel ve derin kas dokularını ısıtan elektroterapi cihazları, ağrı kesici özelliği olan elektrik akımı TENS, masaj, mobilizasyon, manipülasyon, traksiyon, kuru iğneleme, bantlama tedavisi ve osteopati uygulanır.

Boyun fıtığı fizik tedavisinde egzerizlere akut ağrılı dönem biter bitmez başlanmalıdır. Eklem hareket açıklığı egzersizleri, germe ve kuvvetlendirme egzersizleri etkilidir. Ayrıca iyileştikten sonra tekrar boyun ağrılarının oluşmasını engellemek için birtakım ergonomik düzenlemeler yapılmalıdır.

boyun fıtığı boyun fıtığı fizik tedavi boyun tutulması boyun fıtığı tedavisi