Boyun Ağrılarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-02 18:01. Okunma 1901.

Yetişkinlerin en az %10'u hayatları boyunca en az 1 defa boyun ağrısı ile karşılaşabilmektedir. Boyun ağrılarında, bel ağrılarına oranla daha az bir oranda iş gücü kaybı görülür. Boyun ağrısına, boyun fıtıkları, kas zorlanmaları, boyun tutulması, myofasyal ağrı sendromu, fibromyaji gibi hastalıklar neden olabilir. Boyun ağrılarının fizik tedavisi için öncelikle iyi bir değerlendirme yapılmalıdır. Ağrıyı başlatan nedenler, ağrının yeri, ne zaman ortaya çıktığı, şiddeti ve tipi belirlenmelidir. Daha sonra boyun hareket açıları kas güçleri ve postür değerlendirmesi yapılır. Ayrıca el ile muayenede kasların spazmı ve hassas noktalar belirlenir.

Boyun ağrılarından fizik tedavinin amaçlarına gelecek olursak bunlar, ağrının azaltılması, kas esnekliğinin sağlanması, boyun kaslarının kuvvetlendirilmesi, postür eğitimidir.

Boyun ağrılarında postür yani omurganın duruş şekli çok önemlidir. Fizik tedavide kalıcı bir çözüm sağlamak istiyorsak postürü düzeltmek gerekir. Örneğin kambur bir duruş sırt bölgesinde bir kavis oluşturur ve vücut da bu dengeyi sağlamak için boyun bölgesinde aksi yönde bir kavis oluşturur ve boyun omurlarındaki normal kavis bozulmuş olur. Bu noktada kişinin yaşam stilini düzenleyici bir kaç uyarı bile postürü düzeltmek adına yeterli olabilmektedir. Örneğin uzun süre oturma pozisyonunda kalanlarda bel ve sırt desteği veya uyurken uygun yastık kullanımı..

Boyun ağrılarının fizik tedavisinde neler yapıldığına bakacak olursak bunlar, ultrason TENS, sıcak uygulamalar gibi elektroterapi tedavileri, egzersiz tedavisi, postür eğitimi ve yaşam stili düzenlemeleridir.

boyun ağrıları boyun ağrısı fizik tedavi boyun ağrısı tedavi boyun fıtığı fizik tedavi