Boyun Ağrıları Fibromiyalji Boyun Fıtığı

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-04 15:22. Okunma 1943.

Boyun ağrıları insanlarda çok fazlaca görülmüyor olsa da her yaş grubunda rastlanılabilecek bir durumdur. İnsanın yaşam kalitesini ciddi anlamda etkileyip düşüreceği için de iş gücü kaybına neden olur. Bu ciddi anlamda sıkıntı doğuran bir durumdur. Beraberinde ise yanlış duruş ve psikolojik bozuklukları da getirebilir. Boyun fıtığına maruz kalmış olan bir hasta kaslarını yeteri kadar hareket ettiremeyeceğinden dolayı ciddi ağrılar çeker. Boyun fıtığına neden olan konuların başında ise uzun süreli olarak bilgisayar başında oturmak, soğuğa maruz kalmak, yanlış duruş ve yorgunluklar gelir. Boyun ağrılarını üç temel gruba ayırabiliriz bunlar aşağıda sıralanmıştır.

1. Kas ve iskelet sistemine bağlı olarak gelişen mekanik durumlar
  2. Boyunun dışında olan bir bölgede oluşan ağrının boyunda hissedilmesi yani yansıyan ağrılar.
  3. Boyun bölgesinde gelişmiş olan yangısal enfeksiyöz ve de tümöral bir takım hastalıklar.

Evet bu üç başlık genellikle boyun ağrısının temel grubudur. Ancak bir de akut boyun ağrıları vardır. Bunlar genelde sıklıkla görülebilir. Örneğin boyun fıtığı oluşması nedeniyle görülen ağrılar, miyofasiyal ağrı, servikal strain yani boyundaki yumuşak olan dokuların zorlanması sonucu oluşan ağrılar.

Boyun fıtıkları akut ağrılara neden olduğundan dolayı çok şiddetli ağrılara neden olabilir ve bunların bir takım fizik tedavi hareketleriyle giderilmesi sağlanabilir. Boyun fıtığı ciddi şekilde rahatsızlık veren bir hastalık olduğundan dolayı da tedavi edilmeden kesinlikle geçmeyecektir. Bu nedenle boyun fıtığında fizik tedavinin önemi hiçbir zaman yadsınamaz.

boyun fıtığı boyun ağrıları ağrı boyun fibromiyalji