Bel Tutulması Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-28 18:50. Okunma 2120.

Bel Tutulması Fizik Tedavi

Belde rahatsızlık olması durumunda hastanın hareket kabiliyeti azaldığında yaşam kalitesinde de azalma yaşanmaktadır. Bu durumda hastaların rahatsızlıkların belirlenmesi ile yapılacak olan tedavi işlemleri ile başarılı sonuçlar alınması sağlanabilir. Özellikle bel tutulması fizik tedavi uygulaması ile hastaların rahatlaması sağlanmaktadır. Bel tutulmasının özellikle nedenlerinin belirlenmesi ve buna göre daha dikkatli bir yaşam tarzının belirlenmesi gerekir.

Hastanın hayat standartlarını daha iyi seviyeye getirmek amacı ile bel tutulması için uygulanan fizik tedavi ile bel bölgesindeki tutulan kaslar gevşetilip ağrıların dindirilmesi sağlanır. Doğru tekniklerin uygulanması ile bel de oluşan tutukluğun çözülmesi sağlanarak bu şekilde yeniden eskisi gibi sağlıklı ve rahat hareket edebilir duruma gelmesi için tedaviye devam edilir.

Bel Tutulmasında Fizik Tedavin Etkisi Nedir?

Belde kas ve eklem ağrıları oluşması halinde uzmanlar tarafından uygulanacak olan fizik tedavi uygulaması ile hastanın bu şikayetlerinden kurtulması ve daha rahat hareket eder duruma gelmesi sağlanmaktadır. Fizik tedavinin kas ve eklem ağrıları üzerindeki etkisi oldukça fazla olduğundan bu durumda hastalar için etkili bir tedavi yöntemi olmaktadır.

Bel tutulması sorunu olan hastalar için belirlenen teknikler ile yapılacak olan uygulamalar sayesinde tutulmanın oluştuğu bölgede rahatlama sağlanır. Bu şekilde daha rahatlamış olarak hayatını sürdürmesine yardımcı olunur. Bel tutulmasının nedenlerinin belirlenmesi hastanın tedavi sonrasında yeniden sorun yaşamaması için uygun bir şekilde hayatını devam ettirmesi açısından önemlidir.

Bel Tutulması İçin Fizik Tedavi Nasıl Uygulanır?

Bel tutulmasında fizik tedavi görecek olanlar için öncelikle doktor reçetesi doğrultusunda alınabilecek ağrı kesici ve kas gevşetici kremler ile bölgeye elle yapılan uygulama sayesinde kasların gevşemesi ve ağrıların azalması sağlanabilir. Bel tutulmalarında fizik tedavi olarak en etkili yöntemlerden bir tanesi de kuru iğneleme tedavisidir.

Kuru iğneleme tedavisinin yanı sıra, manuel terapi, bantlama tedavileri, osteopati, masaj, sıcak uygulamalar ve TENS elektrik akımı bel tutulmasında fizik tedavide kullanılabilecek diğer yöntemler arasında yer alır. Bel tutulması yaşayan hastaların fizik tedavi aldıktan sonra iyileşme şansı yüksektir fakat, bu iyilik halinin süreklilik kazanması açısından fizyoterapistlerden bel sağlığını koruma hakkında detaylı bilgi alınması hastalar açısından faydalı olacaktır.

Bel tutulması bel tutulması tedavisi bel tutulmasına ne iyi gelir bel tutulması fizik tedavi