Bel Fıtığı Kasık Ağrısı Yapar mı?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 21:36. Okunma 53196.

Bel Fıtığı Kasık Ağrısı Yapar mı?

Bel fıtığının meydana getirdiği birçok ağrı bölgesi olabilir. Bunlardan bir tanesi de kasık bölgesinde oluşan ağrılardır. Beldeki taşan diskin sıkıştırdığı sinirlerin duyusal yayılım alanlarından birisi de kasık bölgesi olabilmektedir. Öncelikli olarak kasık bölgenizdeki ağrının nedeninin tam olarak araştırılması gerekir. Çünkü kasık bölgesinde oluşan ağrıların büyük çoğunluğu üreme organlarından kaynaklanmaktadır. Kasık ağrısı sadece kadın hastalıkları ve üreme organları ile ilgili nedenlerden de oluşmaz. Bağırsaklar, idrar yolları, kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları da kasık ağrısına neden olabilir. Adet döneminde kasık ağrısı olabilir. Kasık ağrısı gebelikte de görülür. Özellikle idrar yollarında meydana gelebilen sorunlar sindirim sisteminizden tutun da iskelet sisteminize kadar etkileyebilir. Burada önemli olan konu ağrının başlama şekli ve de şiddetidir. Daha sonra ağrının yayılımı takip edilir ve değerlendirilir. Aniden başlayan kasık ağrısı ile artık kronikleşmiş olan bir kasık ağrısının nedeni genelde birbirinden farklı olur. Aniden başlayan ağrıların görülmesinde yukarıda belirtmiş olduğumuz gibi idrar yollarında meydana gelen iltihabi bir durum saklı olabilir. Hatta apandisit ve de bel fıtığı aniden başlayan ağrılar arasında gösterilebilir.

Kasık Ağrısı Bel Fıtığından Olursa Hangi Belirtileri Verir?

Bel fıtığının tespitinde klinik olarak bir takım belirtiler ve semptomlar vardır. Bunların başında ise bel ve bacakta oluşan dayanılmaz ağrılar gelir.. Bu ağrılar bazı durumlarda  yalnız bacak ya da yalnız belde görülebilmektedir. Bazen de belden başlayıp ayak parmaklarına kadar uzanan bir hat boyunca ağrılar görülebilmektedir.  Bunun sonucunda kişide bir hareket kısıtlılığı baş gösterebilir ve hatta topallayarak yürüme şekli ortaya çıkabilir. Vücut istemeden bir tarafa doğru eğilmeye başlayabilir (ağrıyı azaltabilen bir postür olarak istemsizce oluşabilir) ve antaljik yürüyüş denilen farklı bir yürüyüş şekli ortaya çıkabilir. Bacaklardaki uyuşmanın yanı sıra güç kaybı da hastalarda görülebilen belirtilerdendir. Tüm bu klinik belirti ve bulguların ve doktorunuzun yapacağı fiziksel muayenelerin yanı sıra teşhisin net olarak konulabilmesi adına hastalardan radyolojik görüntüleme yöntemlerinden olan röntgen, MR ve tomografi istenebilmektedir.

Bel Fıtığı Kasık Ağrısı Yapar mı? kasık ağrısı kasık ağrısının nedenleri bel fıtığı kasık ağrı