Bel Fıtığı Ameliyatı Sonrası Ağrılar

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-29 20:01. Okunma 2262.

Fıtık ameliyatları sonrasında genel olarak hastaların yoğun ağrıları olmamaktadır. Hatta aynı gün içerisinde dahi taburcu edilen hastalar olmaktadır. Eğer ameliyata giren doktor daha dikkatli ve nazik çalışmış ise hasta şiddetli ağrılar yaşamaz.

Ameliyat Sonrası Ağrı Neden Olur?

Fıtık ameliyatından sonra hasta ağrıları fazla ise bunun sebebi sinirlerin zedelenmesinden kaynaklanır. Açık ameliyatlarda cerrahın görmüş olduğu bu sinirler kapalı ameliyatlarda karşına çıkmaz ve dolayısıyla kapalı ameliyatta sinirlere zarar verilmeyeceği için daha risksiz, güvenli, konforludur ve hastaya ameliyat sonrası ağrı hissettirmez. Ameliyat üzerinden 48 saat geçtikten sonra pansumana ve ameliyat yerini kapatmaya ihtiyaç duyulmaz.

Olası Ağrılar İçin Yapılması Gerekenler

Kasık fıtığı ameliyatlarına nazaran Bel fıtığı ameliyatlarından sonra bacaklarda ağrı oluşmaktadır. Bu ağrıları en aza indirmek için doktorun verdiği egzersizleri uygulamak, stresten uzak durmak, temiz bol oksijenli açık alanlarda yürüyüş yapmak ağrılarınıza iyi gelecektir. Ağır işlerden uzak durularak eğilip kalkarken dikkatli olunması gerekir. Aynı zamanda sıcak suyla duş almak bacaklardaki kan akışını hızlandırdığı için ağrıyı bir süreliğine de olsa hafifletecektir. Bu dönemde alkol tüketiminden de uzak durulması gerekmektedir ve en önemlisi ağrıların geçeceği düşüncesine kendini vererek psikolojik olarak hastanın kendisini motive etmesi olacaktır.

bel fıtığı bel fıtığı ameliyatı bel fıtığı ağrıları