Bel Fıtığı Ağrısı Nasıl Geçer

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 21:35. Okunma 2044.

Bel fıtığı ağrıları çok şiddetli ve insanı olduğu yerden kımıldatmayacak derecedir. Bu nedenle de eğer ki biliyorlarsa bel fıtığı hastalarının yaptıkları hareketlerde çok dikkatli olması gerekir. Özellikle bel fıtığı olan bir kişinin ağır yük kaldırmaması ve rüzgara maruz kalmaması gerekir. Bel fıtığı ağrısının gerçekleşmesi durumunda ise ilk 24-48 saat önemlidir. Burada kişiye sıcak ajanlar uygulandığında ağrının şiddeti biraz düşebilir. Bunu yaparken bir sıcak su torbasını havluya koyarak ağrının geliştiği bölgeye on beş yirmi dakika tutmak yeterli olacaktır. Ancak bu 48 saat içerisinde ağrınızın şiddetinde herhangi bir değişiklik olmuyor ve ağrı dinmiyorsa o zaman diğer fizik tedavi yöntemleri yapılmalıdır.

Bel ağrısı çekenlerin en büyük sıkıntılarından bir tanesi ağrı başladığı anda hareket etmeyi bırakmasıdır ancak burada harekete devam edilirse bel bölgesinde bir yumuşama olacaktır. Ancak bunu da yaparken belin zorlanmaması gerekir. Belinizi zorlayacak ani hareket ve duruşlardan mutlaka kaçınmalısınız.

Bel fıtığı ağrılarında yatak istirahati iyi gelmeyen bir durumdur. İllaki yatacaksanız bunu günde 2-3 saati geçmeyecek şekilde ayarlamalısınız. Bu kurala uymazsanız ve sürekli istirahat haline geçerseniz o zaman ağrılarınızın şiddetinin artmasına neden olursunuz. Sürekli bir istirahat hali demek aynı zamanda zarar görmüş olan kaslarında tembelleşmesi anlamını taşır bu da sizin daha sonraki zamanlarda kronik bir bel ağrısı çekmenize neden olur. Yürüyüş ve hareket etmek bel fıtığı ağrılarına iyi gelir.  Tüm bunlara rağmen bel fıtığı ağrınız devam ediyorsa doktorunuza başvurmanız gerekir.

Bel Fıtığı Ağrısı Nasıl Geçer Bel Fıtığı Ağrısı şiddetli bel ağrısı ağrının durumu bel ağrısına neden ne olabilir