Bel Ağrısıyla İlgili Temel Bilgiler

Yayınlanma Tarihi: 2016-04-05 21:45. Okunma 2472.

Bel ağrısı, günlük yaşamı olumsuz yönde etkileyen, fiziksel ve psikolojik performansı düşüren önemli bir sağlık sorunudur. İnsanların %90'ı hayatlarının belli bir bölümünde bel ağrısı çekerler. Bunların çoğunluğu iyileşmekle birlikte, dikkat edilmediği takdirde kronikleşen ağrılar insanların iş, sosyal yaşam, sportif faaliyetlerini etkileyerek yaşamlarında bir kısıtlılık oluşturabilir. Yapılan araştırmalar  bel ağrısının günümüzün makineleşen toplumunda giderek görülme sıklığının arttığını, iş kaybına ve büyük bir ekonomik maliyete neden olduğunu bildirmiştir. Bel ağrısının çok değişik nedenleri olabilir. Bunlar: akut kas spazmı, mekanik ağrı, enfeksiyon, karın içindeki organ hastalıkları, tümörler, bel kayması, bel fıtığı, kireçlenme, siyatik. Bel ağrıları akut, subakut ve kronik olmak üzere 3 başlık altında incelenir. Bel ağrısında önemli olan ilk akut atağı engellemek ve hızla tedavi etmek, kronikleşmeyi ve bunu izleyen sakatlığı engellemek, ağrıyı başlatan ve kronikleştiren faktörleri tanımak ve önlem almaktır. Mesleki ve kişisel risk faktörleri: titreşim yapan alet veya araç kullananlar, devamlı uzun yol giden otobüs ve kamyon şoförleri, öne eğilerek çalışanlar (çiftçiler, temizlikçiler), ağır kaldırmayı gerektiren işlerde çalışanlar (inşaat işçisi, demir-döküm işçisi), dönme ve eğilme hareketlerini sık yapanlar (boyacı, mutfak işçileri), uzun süre masa başında çalışanlar (bankacı, muhasebeci), yanlış pozisyonda ağırlık kaldıranlar, sigara içme, hareketsiz yaşam, gebelik, şişmanlık, karın ve bel kaslarının zayıf olması, bel çukurunun fazla olması, duruş bozukluğu olanlar. Bel ağrısından korunmak için neler yapmalıyız? : düzgün ve dengeli oturmalı, ağırlıkları doğru ve dengeli kaldırmalı, uygun yatış pozisyonu olmalı, yatak sertliği uygun olmalı, ağırlık taşırken mümkün olduğunca belden yukarı ve vücuda yakın taşımalı, yerden bir nesne alırken belden eğilmemeli, dizleri bükerek almalıyız, bel ve karın kaslarını güçlendirmeli, kilo almamalı, beli zorlayacak vurma, çarpma, ani dönme, düşme gibi zorlanmalardan kaçınmalı, uzun süre oturmamalı, düzenli egzersiz yapmalıyız. Ağrı ortaya çıktığında vakit geçirmeden konunun uzmanı sağlık merkezine veya fizik tedavi merkezlerine başvurmalıyız. Bel ağrısı tedavi yöntemleri: istirahat, ilaçlar, fizik tedavi,  bel korsesi, bel egzersizleri ve yüzme, bel eğitimi-bel okulu, masaj, lokal enjeksiyonlar, proloterapi, manuel terapi, bantlama,  kuru iğneleme, akapunktur, hacamat ve kupa terapisi, cerrahi tedavi yöntemleridir.

bel ağrısı bel fıtığı bel ağrısı korunma yöntemleri bel fıtığı tedavisi bel ağrısı önleme bel ağrısı genel bilgiler