Bel Ağrılı Hastalarda Egzersizin Önemi

Yayınlanma Tarihi: 2016-12-02 16:45. Okunma 2494.

Hemen hemen her insanın hayatı boyunca en az 1 defa yaşadığı bir problem olan bel ağrısı ciddi bir iş gücü kaybına neden olan toplum sağlığı problemidir.  Tüm dünya genelinde insanların başına gelebilen bu problemde fiziksel, sosyal, psikolojik, mesleki ve yaşam tarzından kaynaklanan etkenlerin bel ağrısını etkilediği görülmüştür. Yapılan araştırmalar uzun süre ayakta iş yapanlarda, uyluk ve bacak kasları güçsüz olanlarda, kadınlarda, obez olanlarda, uzun süre oturarak çalışanlarda ve sigara kullananlarda bel ağrıları problemlerinin meydana geldiğini ortaya koymuştur.

Bel Ağrılarının Tedavisinde Hangi Yöntemler Uygulanır?

Bel ağrılarının tedavisinde ilaç tedavileri, fizik tedavi elektroterapi yöntemleri (sıcak uygulamalar, TENS, vakum, traksiyon cihazı, ultrason, lazer), lokal enjeksiyonlar ve egzersiz tedavileri ön plana çıkmaktadır. Bunların yanı sıra özel tedavi tekniklerinden olan manuel terapi teknikleri, osteopati ve kuru iğnelemenin de bel ağrılarının tedavisinde önemli bir yeri vardır.

Bel ağrıları süre bakımından 3'e ayrılır. 6 haftadan kısa süren ağrılar akut, 6-12 hafta süren ağrılar subakut ve 12 haftadan fazla süren ağrılar ise kronik bel ağrıları şeklinde sınıflandırılır. Akut bel ağrılı hastaların tedavisinde öncelikli olarak kas gevşetici ve ağrı kesici ilaçlar doktor tarafından verilir, kısa süren istirahat programı önerilir ve hasta eğitimi yapılır. Bu dönemde bel için germe ve kuvvetlendirme egzersizleri hastaların bel ağrılarını artırabildiği için önerilmemektedir. Kronik bel ağrılarında ise bel egzersizlerinin etkisi yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır. Egzersizlerini düzenli yapan hastaların bel şikayetlerinin tekrar ortaya çıkma ihtimalinin de azaldığı gözlenmiştir.

Bel Ağrılarının Fizik Tedavisinde Hangi Egzersizler Yapılmalıdır?

Kronik bel ağrılarında hastalara bir çok egzersiz türü uygulanabilmektedir. Bunlar genel kuvvetlendirme egzersizleri, germe egzersizleri, aerobik egzersizler (yürüme, bisiklet gibi), postür egzersizleri (düzgün duruş), bel bölgesinde vücudun merkezinde bulunduğu için core adı verilen kasları güçlendirme egzersizleri, yoga, pilates ve Tai Chi gibi egzersizlerdir.

bel ağrılarında egzersizler bel ağrısı fizik tedavi hareketleri bel ağrıları tedavileri bel egzersizleri