Total Diz Protezleri ve Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-09-19 08:12. Okunma 2202.

Osteoartrit eklem kıkırdağında ve kıkırdağın altındaki kemikte  dejenerasyon sonucu nornal yapının bozulmasıdır. Tüm eklem hastalıkları arasında en yaygın olanıdır. 65 yaş üzerindeki insanların %60'ında osteoartrit yaşam kalitesini etkiler. Tedavinin amacı ağrıyı azaltmak, eklem fonksiyonlarını ve deformiteleri düzeltmek ve yaşam kalitesini artırmaktır.

İlaç tedavisi ve fizik tedaviden fayda göremeyen hastalarda en sık uygulanan cerrahi yöntem total diz artroplastisidir.

Günümüzde insanların ortalama yaşam süresinin uzaması, yaşla birlikte osteoartrit görülme sıklığının artması ve diz protez cerrahisindeki ilerlemeler nedeniyle diz protez uygulamaları artmaktadır.

Hastalarda total diz protezi ameliyatı sonrasında dizde ağrı, şişlik ve hareket kısıtlılığı görülebilir. Aynı zamanda eklem hareket açıklığı ve kas gücünde azalma olabilir, hastanın fonksiyonları kısıtlanabilir ve günlük yaşam aktivitelerini yapmakta zorluk çekebilir. İşte bu dönemde fizik tedavinin rolü büyüktür. Total diz protezi ameliyatları sonrası fizik tedavinin amacı ağrıyı ve ödemi azaltmak, kasları güçlendirmek, hareket kısıtlılıklarını gidermek, fonksiyonelliği artırmaktır.
    Total diz protezi ameliyatları sonrasında fizik tedavide başlangıç olarak ağrı ve kanamayı azaltmak için bandaj ve atel ile diz immobilize edilir. Daha sonra pasif eklem hareketlerine başlanır ve CPM uygulanabilir. Daha sonra aktif egzersizlere geçilir ev egzersiz programı öğretilir, yardımcı cihaz kullanımı eğitimi verilir.

total diz protezi diz protezi fizik tedavi protez ameliyatı fizik tedavi