Topuk Dikeni Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2017-05-09 14:04. Okunma 2063.

Topuk Dikeni Nedir?

Ayağın alt bölgesinde iç kenarda plantar fasya adında kas dokusuna benzeyen bir kılıf dokusu yer alır. Bu yapı ayağın ani yüklenmeleri ile yararlanabildiği gibi genellikle tekrarlayan zorlanmalar sonucunda oluşmaktadır. Ayağın altında oluşan bu hasarlanma sinsi bir şekilde ilerleyerek enflamasyon oluşturur. Plantar fasya adı verilen kas kılıf dokusunda oluşan bu inflamasyon ve gerilime bağlı olarak topuk kemiğinde çıkıntı oluşur ve bu hastalık halk arasında topuk dikeni olarak bilinir. Belirtiler genellikle sinsi başlayan bir topuk ağrısı ve ayak tabanındaki ağrı şeklinde olup, sabah yataktan kalkma esnasında ya da uzun süreli oturma gibi hareketsizlikten sonra daha da kötüleşir. Bir yarışma veya antrenmandan sonra ya da günün sonunda ağrıda artış olabilir.
Elle yapılan muayenede ayağın tabanındaki kas kılıfının topuk kemiğine yapışma noktasında hassasiyet ve ağrı bulunur. Yapılan röntgenlerde topuk kemiğinde çıkıntı görülebilir. Bu çıkıntı direk olarak ağrının sebebi olarak düşünülmez ve sadece ayak tabanındaki kas kılıfının aşırı gerildiğinin işaretidir.

Topuk Dikeni Fizik Tedavisi

Topuk dikeninin fizik tedavisinde yoğun germe egzersizleriyle birlikte dokuların uzun süre gerilmesini sağlamak amacı ile gece ateli kullanılabilir. Ayak bölgesi kasları güçlendirilir ve bu şekilde ayak bileği stabilizasyonu da artırılmış olunur. Ayrıca topuk dikeni fizik tedavisinde eklem mobilizasyon teknikleri, kuru iğneleme ve bantlama gibi tekniklerin de oldukça faydalı olduğu bilinmektedir. Son yıllarda ise topuk dikeninin fizik tedavisinde ESWT cihazlarının kullanılması yaygınlaşmıştır.

topuk dikeni nedir topuk dikeni tedavisi topuk dikeni fizik tedavi eswt