Tenisçi Dirseği ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-15 15:01. Okunma 4756.

Tenisçi Dirseği Nedir?

Tenisçi Dirseği olarak bilinen hastalık aslında lateral epikondilit yani ön kolun dış yüzeyinde bulunan tendonların dirsek bölgesinde kemiğe yapışma yerinde oluşan inflamasyondur. Tenisçilerde bu hastalığın sıklıkla görülmesinden dolayı Tenisçi Dirseği ismi verilmiştir fakat günlük hayatta el bileğini sıklıkla kullanan ve zorlayıcı kuvvet uygulayan kişilerde de bu hastalık oldukça fazla görülür.

Tenisçi dirseği kronik bir hastalıktır ve tekrarlayıcı-zorlayıcı el bileği hareketleri nedeniyle kasların zorlanarak inflamasyon, şişlik ve ağrı oluşturmasından kaynaklanır. Bu hastalığın varlığında kasların kemiğe yapışma bölgesinde yani en çok zorlanan kısımda dokununca aşırı bir ağrı ve hassasiyet durumu gözlenir. El bileğini yukarı doğru kaldırma hareketini yaparken zorluk çekme ve dirsekten başlayıp ön kola yayılan ağrı görülen şikayetler arasındadır.

Toplumda tenisçi dirseği hastalığının görülme sıklığı %1-3 arasındadır. En çok görülen yaş 35-50 yaş aralığıdır ve erkeklerde kadınlara oranla daha fazla görülür.

Hastalığın ortaya çıkma nedeni olarak ise el bileğini zorlayan ve tekrarlayıcı hareketlerin yapılması gösterilmiştir. Bu zorlayıcı hareketler tendon ve kas gibi dokularda hasar oluşturarak tenisçi dirseğinin semptomlarını meydana getirir.

Marangozluk, ağaç budama işlerini yapanlar, keman gibi zorlayıcı bir pozisyonunda müzik aleti çalan kişiler, ev hanımları, tenis sporunu yapanlar ve terzilik yapan kişiler tenisçi dirseği hastalığına tutulmaya yatkınlardır.

Tenisçi Dirseği Fizik Tedavisi

Tenisçi dirseği hastalığının tedavilerinde temel olarak ağrının ortadan kaldırılması, kaslara binen yükün azaltılması amaçlanır. Bu nedenle tedavinin ilk aşamasında hastalara istirahat önerilir. .hastalar özellikle el bileğini çalıştıran hareketlerden uzak durmalı ve tendonun iyileşmesine zaman tanımalıdır. Hareketleri kısıtlamak ve tendonu koruma adına bir takım dirsek splintlerinden de faydalanılabilir.

Dirsek bölgesindeki ağrıyı azaltmak için ultrason, lazer, TENS gibi elektroterapi yöntemleri kullanılır. Ayrıca ağrılı bölgeye buz tedavisi ve masaj da etkili bir tedavi yöntemidir. Tenisçi dirseğinin fizik tedavisinde egzersizlerin önemi ise çok büyüktür. Özellikle fizyoterapistlerin göstereceği kas germe egzersizleri ve kuvvetlendirme egzersizleri dikkatlice ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır.

Bu tedavilerin yanı sıra özel fizik tedavi tekniklerinden olan kuru iğneleme tedavisi ve kinesiotape bantlama tedavisi tenisçi dirseği tedavisinde çok başarılıdır.

tenisçi dirseği lateral epikondilit fizik tedavi tenisçi dirseği nedir tenisçi dirseği tedavisi