Tendinit ve Bursit Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-25 11:57. Okunma 2128.

Eklemlerimizin kendine has yapısı ve kullanılmalarında dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bu hususlara dikkat edilmemesi, ani gelişen durumlar özellikle dizlerde bunun sık yapılması veya aniden kaza durumunda tendinit ve bursit gibi rahatsızlıklar ile neticelenir.

Tendinit ve Bursit Nedir?

Diz bölgesi için yapı incelemesi yapılırken nitelenen bölgelerden biri de anserin bursa bölgesidir. Bu bölge için özellikle ani hareketler veya aşırı yüklenmeler ile oluşabilecek rahatsızlar mevcuttur. Bunlardan bursit bursa alanındaki iltihaplanmaya, tendinit de kasların beyaz bölgesinde oluşan iltihaptır. Tendonlarda kasların sonlanma ve başlama bolgelerindeki yapılar olup,  kemik kas bağlantısı sağlamaktadır. Her iki iltihap durumunda da ağrı ve dokunmaya karşı aşırı tepki yani hassasiyet oluşur. Netice de tendinit ve bursit ağrılı diz eklem rahatsızlığı olarak hayat kalitenizi olumsuz yönde etkiler.

Tedavi ve Dikkat Edilecekler

Diz eklemlerinde meydana gelen tendinit ve bursit için acilen yapılması gereken bölgenin kullanımının durdurulması ve istirahatın sağlanmasıdır. Bölgenin buz vb ile soğutulması ağrının kesilmesi veya şiddetinin azalması konusunda önemli bir uygulama olacaktır. Bölgenin yüksekte askıda tutulması da ağrı azalması, iyileşme süreci için önem taşıyan bir diğer konudur. Ağrının artması, hiç geçmemesi veya daha şiddetli ağrı ya da acı ataklarının gelişmesi halinde mutlaka acilen hekime başvurulması gerekir. Ağrı için ağrı kesici ilaçlar mutlaka hekim tarafından reçete verildikten sonra alınmalıdır ve acil durumlarda beklenmeden hekime müracaat edilmelidir.

Tendinit nedir bursit nedir tendinit tedavisi