Sırt Ağrılarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-19 08:26. Okunma 2094.

SIRT AĞRILARI

Sırt Ağrısı Fizik Tedavi

Sırt ağrısı konusunda birçok tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemleri sırt ağrılarının sebebine ve türüne göre değişim gösterebilmektedir. Bu nedenle öncelikle sırt ağrınızın neden kaynaklandığı öğrenilmelidir. Bunun ardından belirtilen tedavilerden biri uygulanabilir. Sırt ağrılarında fizik tedavi en çok başvurulan tedavi branşlarından birisidir.

Sırt Ağrısı Nedenleri

Sırt ağrısının oluşmasında etkili olan birçok faktör yer almaktadır. Bu faktörler uzun bir liste olarak sıralanabilmektedir. Ancak temel sebepleri daha çok ön plana çıkmaktadır. Sırt ağrısı sebepleri, stres ve yorgunluktur. Stres nedeniyle kasılan vücut çeşitli nedenlerden ötürü sırt kaslarını etkiler ve bu nedenle kaslar ağrılara neden olur. Bunun yanı sıra yorgunluk da kasların ağrımasına neden olabilmektedir. Ağır kaldırma ya da soğuğa maruz kalma sırt ağrılarını oluşturabilir. Fibromiyalji ve sırt bölgesindeki disk fıtıklaşmaları da sırt ağrılarını oluşturabilecek nedenler arasında yer alabilir. Öte yandan çeşitli organların ağrıması ve oturuş pozisyonları sırt ağrılarının nedeni olabilmektedir.

Sırt Ağrısı Evde Tedavi Yöntemleri

Sırt ağrılarına karşın evde tedavi yöntemleri olarak birçok seçenek bulunmaktadır. Bu yöntemler ile sırt ağrılarına çözüm  bulmak söz konusu olabilmektedir. Sırt ağrısı için evde fizik tedavi   açısından sıcak uygulamalar ve egzersizler uygun olabilmektedir. Kas gevşeticiler, ısıtılmış havlu, sıcak su torbası gibi çeşitli yöntemlerle uygulanan sıcak işlemlerinden sonra ağrılı bölgenin rahatlaması söz konusu olabilir.  Sırt ağrılarının hafifletilmesinde TENS cihazlarının yanı sıra, masaj ve manuel terapi uygulamaları, kuru iğneleme tedavileri oldukça etkili fizik tedavi yöntemleri arasında yer alır.

Sırt Ağrısı Strese Bağlı Nedenleri?

İnsan vücudu yoğun stres altındayken, bel ve sırt kaslarına ciddi derecede yük biner. Öte yandan bu yükle beraber kaslar fazlasıyla kasılır. Bu durum sırt ağrısının strese bağlı oluşmasına neden olabilmektedir. Bu durumda sırt ağrılarında şiddetli ya da sızlama şeklinde çeşitli şekillerde görülebilir. Evde yapılacak egzersizler, fizyoterapistinizin uygulayacağı manuel terapi teknikleri bu sırt ağrılarınında kasların rahatlamasına, bu sayede ağrınızın geçmesine yardımcı olabilir.

sırt ağrıları sırt ağrısı fizik tedavi evde fizik tedavi sırt ağrısı nedenleri