Sinir Sıkışması ve Tedavi Yöntemleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-14 22:11. Okunma 2745.

Beyin ve omuriliği oluşturan merkezi sinir sisteminden vücuda yayılan periferik sinirlerin vücudun herhangi bir yerinde, herhangi bir nedenle tuzaklanması sonucu sinirin sıkışmasıdır. Sinirler kemik ile bağ dokusu arasında sıkışabildiği gibi iki kas arasından geçerken de sıkışabilir. En sık görülen tuzak nöropatilerden biri olan Karpal Tünel Sendromu ele ve parmaklara yayılan sinirin bilek bölgesinde sıkışmasıdır. İnsanların %16 'sında görülür. Vücutta en çok sinir sıkışması görülen yerler sırasıyla el, kol, omuz ve ayaktır. Sinir sıkışması belirtileri; şiddeti gittikçe artan ağrı, sorunlu bölgede uyuşukluk ve duyu kaybı, iğne batması ve karıncalanma hissi, kaslarda seğirme ve güçsüzlüktür. Ağrı ve uyuşukluk hastayı gece uykudan uyandırabilecek kadar şiddetli olabilir. Hastalar gece uyanıp el bileklerini salladıklarında rahatladıklarını ifade ederler. Genellikle sinir tuzaklanmaları ilerleyici bir tablo şeklinde seyir eder. Hastalar gerekli tedaviyi görmez veya geciktirirse kalıcı kas erimelerine varan problemler ortaya çıkabilir. Sinir sıkışmasında risk grupları;  belirli hareketleri sürekli tekrarlayıcı şekilde yapan kişilerdir, örneğin örgü örmek. Ayrıca ev hanımları, kasiyerler, klavyeyi yoğun kullanan sekreterler ve bankacılar, piyanistler, vida somun sıkan işçiler, hilti kullanan işçiler de meslek gereği risk grupları içerisinde yer alır. Diabet, hipotiroid, romatoid artrit, akromegali, obezite, hamilelik sinir sıkışmasıyla birlikte görülebilen hastalık ve durumlardır. Sinir sıkışmasında teşhis yöntemleri; klinik muayene, EMG, MR. Sinir sıkışması tedavi yöntemleri; el bileğini dinlendirici ateller, non-steroid antienflamatuar ilaçlar, lokal steroidler, cerrahi tedavi, fizik tedavide ise ultrason, lazer, parafin, manyetik alan tedavisi, germe egzersizleri, bantlama tedavisi, sinir mobilizasyonları yapılabilir.

sinir sıkışması karpal tünel sendromu sinir sıkışması nedir sinir sıkışması fizik tedavi sinir sıkışması belirtileri