Osteoporoz (Kemik Erimesi) ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2017-03-18 19:38. Okunma 2226.

Osteoporoz Nedir?

Osteoporoz yani kemik erimesi, kemik içinde yer alan minerallerin yoğunluğunun azalması ile birlikte kemiklerin sertliklerinin azalması ve gelecekte kırık riskinin artması hastalığıdır. Günümüzde osteoporoza bağlı yaşlı nüfusta kırık vakaları gittikçe artmakta ve bu durum giderek artan bir sağlık problemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaşam sürelerinin artması ile birlikte toplumlardaki yaşlı nüfusun da artış göstermesi osteoporozlu hastaların sayısını artırmakta ve bu da yaşlılıkta oluşabilecek kırık vakalarını artırmaktadır.

Osteoporoz Belirtileri Nelerdir?

Kemik erimelerinin en önemli belirtisi oluşan kırıklardır. Genelde kırıklar oluşmadan önce osteoporoz hastalığı ağrı bulgusu vermez. Kırık belirtisinin yanı sıra osteoporoz hastalarında kamburluk, duruş bozuklukları, boy kısalması, kasların kısalması görülebilir.

Osteoporoz Tedavisi

Osteoporoz tedavilerinin amacı azalmış olan kemik mineral yoğunluğunu artırmak, kemik erimesine bağlı duruş bozukluklarının önüne geçmek ve düzeltmek. Kalsiyum alımını artırmak ve kalsiyum emilimini artırmak için D vitamini takviyesi yapmak osteoporoz tedavileri içinde oldukça sık kullanılır. Bunun yanı sıra oluşan duruş bozukluklarını düzeltmek amacı ile fizik tedavi ve egzersiz tedavileri önemli bir yer tutmaktadır.

Osteoporozda Fizik Tedavi Faydaları

Kemik erimelerinde ilaç tedavilerinin yanında fizik tedavinin rolü oldukça önemli bir yer tutar. Osteoporozda uygulanan fizik tedavi ile birlikte hastaların kemik kütlesi artar,  düzgün bir duruş sağlanır, kas gücü artırılır, denge ve koordinasyon geliştirilir, düşme ve kırıklardan korumaya yönelik bir takım bilgilendirmeler yapılır ve korunma mekanizmaları hastalara öğretilir. Bunların yanı sıra hastaların ağrısı varsa azaltılır, günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak gerçekleştirmesi sağlanır. Ayrıca osteoporoz hastalarında fizik tedavinin bir parçası olarak ev ortamlarının ergonomisi düzenlenir.

osteoporoz fizik tedavi ev fizik tedavi kemik erimesi osteoporoz belirtileri