Ön Çapraz Bağ Yaralanmaları ve Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-06 06:38. Okunma 1965.

Çapraz bağ yırtığı veya kopması oldukça önemli bir hastalıktır. Özellikle belli bir yaşın üzerinde ve kilolu iseniz tedavisi sabır ve tedaviyi doğru uygulamak gerekmektedir. Dizlerinizin seneler ilerledikçe size sorun yaratmaması için uygun fizik tedaviye ve profesyonel desteğe ihtiyacınız var demektir.

Dizlerinizde meydana gelen çapraz bağ zedelenmeleri yada kopmaları yanında oluşturduğu tahribat ve ödemler uzun ve profesyonel destek ile tedavi edilmelidir. Öncelikle ödemin ortadan kaldırılarak cerrahi bir müdahaleye gerek olup olmadığı tespit edilmelidir. Ardından uygulanacak fizik tedavi seansları ile sağlığınıza yeniden kavuşmanız sağlanır. Diz, hiç şüphesiz en önemli eklem noktalarından biridir. Spor yaparken, merdiven çıkarken dengemizin ve hareket gücümüzün ana noktasıdır. Bu sebeple bu noktada meydana gelecek bir sakatlığın ciddi sonuçlar doğurması ve hayatımızı olumsuz etkilemesi kesindir. Ancak böyle bir sakatlığın fiziksel klinik tedaviler ve fizyoterapistlerin, doktorların uygulayacakları seanslı fizik tedavilerle etkilerini azaltmanız hatta yok etmeniz mümkün. Bu anlamda uygulanacak seans miktarı, çeşitli egzersizlerin uygulama şekilleri ve dizde oluşan tahribatın düzelme ivmesi oldukça sıkı ve etkin bir biçimde takip edilmelidir. Bu noktada elbette en önemli unsur iyi ve kendini sürekli geliştiren fizyoterapistlerin size eşlik etmesidir. Her hastalığın ayrı ilaçlı ve ilaçsız tedavisi olduğu gibi aynı zamanda hastalıklar kişiler üzerinde de farklı etkiler bırakmaktadır. Bu nedenle fizyoterapistler hastalarının gelişimini yakından takip etmeli ve yöntemlerini buna göre değerlendirmektedirler.

Profesyonel destek ile yenilebilecek tüm hastalıklarınız için hep umut vardır. Kendinizi emin ve umutlu ellere teslime edebilirsiniz.

ön çapraz bağ kopması ön çapraz bağ yırtığı