Omuzda Sıkışma Sendromu ve Omuz Ağrılarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-23 17:11. Okunma 2372.

Toplumda fizik tedavi konusunda bel ağrıları şikayetlerinden sonra en çok görülen ikinci şikayet omuz ağrılarıdır. Omuz ağrılarının birçok sebebi olabileceği gibi bu ağrıların en büyük sebebi de omuzda sıkışma sendromu olarak adlandırılan subacromial impingement sendromundan kaynaklanmaktadır. Omuzun hareketini sağlayan kaslardan birisinin geçtiği kanalda sıkışması sonucunda yırtık gelişmesinden dolayı omuz ağrıları meydana gelmektedir.

Peki omuz sıkışma sendromunun sebepleri nelerdir?

Birçok faktörün etkili olduğu omuz sıkışma sendromunun en belirgin nedeni özellikle omuzun 90 derece üzerinde yapılan tekrarlayıcı ve zorlayıcı işlerdir. Bunun yanı sıra sıkışmanın meydana geldiği kanaldaki yapısal darlıklar, genel olarak omuz kuşağı ve kürek kemiğinde bulunan kasların zayıflığı, düzgün olmayan postür ve omuz kapsülünde meydana gelen anormallikler omuz sıkışma sendromunun oluşmasının sebepleri arasında yer alır.

Omuz sıkışma sendromu en çok kimlerde görülür?

Şiddetli omuz ağrıları meydana getiren ve çok sık karşılaşılan omuz sıkışmaları büyük bir iş gücü kaybına neden olan bir hastalıktır. Bu hastalık genellikle 50 yaş üzerinde olan ve sürekli kolunu zorlayıcı işlerde kullanan kişilerde görülür. İşçiler, marangozlar, yüzme ve fırlatma sporları yapan kişiler ve ev hanımlarında çok sık görülen bir hastalıktır.

Omuz sıkışma sendromunun tedavileri nelerdir?

Genellikle konservatif yani koruyucu tedavi yöntemleriyle iyileşebilmekle birlikte ilaç tedavileri ve cerrahi tedaviler de kullanılan tedavi yöntemleri arasındadır. İstirahat, omuz hareketlerini kısıtlayan ve zorlanmaya karşı koruyan omuz atelleri, omuza yapılan bölgesel enjeksiyonlar ve fizik tedavi yöntemleri omuz sıkışma sendromunda etkilidir. Fizik tedavide ise, omuz kuşağı ve kürek kemiği bölgesindeki kasları güçlendirici egzersizler verilir. Omuzda hareket kısıtlılığı varsa giderilir, ağrı ve ödem için sıcak veya soğuk kompresler, elektrik akımları, ultrason ve lazer kullanılır. Bunların yanı sıra fizik tedavide bantlama, manuel terapi, kuru iğneleme gibi yöntemler başarılı sonuçlar vermektedir.

Omuz Ağrıları omuz sıkışma sendromu omuz ağrıları fizik tedavi omuz ağrısı manuel terapi sıkışma sendromu